Legendární Gullwing se vrátí na závodní tratě. Mercedes-Benz připravil závodní derivát modelu SLS pro okruhy, počátkem roku 2011 by měl mít homologace pro třídu GT3.
Vozidlo vzniklo v kooperaci se společností HWA AG, ta pro Mercedes produkuje jejich speciály pro sérii DTM. Mercedes-Benz tak nabídne privátním týmům závodní nářadí pro okruhy.
SLS GT3 bylo pro okruhové závody patřičně upraveno, na první pohled zaujmou výrazné změny na aerodynamice. Obrovské zadní křídlo je nepřehlédnutelné, doplňuje jej výrazný přední spoiler, aerodynamická křidélka na boku nárazníku a mohutný zadní difuzor. Dýchání motoru usnadňuje obří otvor v kapotě.Pod kapotou se objeví upravený dvakrát přeplňovaný osmiválec do „V“ dávající výkon 600 koňských sil. Sériová převodová skříň ustoupila závodnímu sekvenčnímu šestistupňovému ústrojí. U závodního vozu nemůže chybět plně stavitelný podvozek, bezpečnostní klec a závodní sedačky s šestibodovými pásy. Celek dotvářejí kovaná kola s centrální maticí.Na další podrobnější data si musíme ještě počkat. Mercedes-Benz SLS AMG GT3 jistě bude pro soukromé týmy, toužící po okruhové technice, zajímavou alternativou k Audi R8 LMS nebo BMW Z4 GT3.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.