Legendární Gullwing se vrátí na závodní tratě. Mercedes-Benz připravil závodní derivát modelu SLS pro okruhy, počátkem roku 2011 by měl mít homologace pro třídu GT3.
Vozidlo vzniklo v kooperaci se společností HWA AG, ta pro Mercedes produkuje jejich speciály pro sérii DTM. Mercedes-Benz tak nabídne privátním týmům závodní nářadí pro okruhy.
SLS GT3 bylo pro okruhové závody patřičně upraveno, na první pohled zaujmou výrazné změny na aerodynamice. Obrovské zadní křídlo je nepřehlédnutelné, doplňuje jej výrazný přední spoiler, aerodynamická křidélka na boku nárazníku a mohutný zadní difuzor. Dýchání motoru usnadňuje obří otvor v kapotě.Pod kapotou se objeví upravený dvakrát přeplňovaný osmiválec do „V“ dávající výkon 600 koňských sil. Sériová převodová skříň ustoupila závodnímu sekvenčnímu šestistupňovému ústrojí. U závodního vozu nemůže chybět plně stavitelný podvozek, bezpečnostní klec a závodní sedačky s šestibodovými pásy. Celek dotvářejí kovaná kola s centrální maticí.Na další podrobnější data si musíme ještě počkat. Mercedes-Benz SLS AMG GT3 jistě bude pro soukromé týmy, toužící po okruhové technice, zajímavou alternativou k Audi R8 LMS nebo BMW Z4 GT3.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.