Legendární Gullwing se vrátí na závodní tratě. Mercedes-Benz připravil závodní derivát modelu SLS pro okruhy, počátkem roku 2011 by měl mít homologace pro třídu GT3.
Vozidlo vzniklo v kooperaci se společností HWA AG, ta pro Mercedes produkuje jejich speciály pro sérii DTM. Mercedes-Benz tak nabídne privátním týmům závodní nářadí pro okruhy.
SLS GT3 bylo pro okruhové závody patřičně upraveno, na první pohled zaujmou výrazné změny na aerodynamice. Obrovské zadní křídlo je nepřehlédnutelné, doplňuje jej výrazný přední spoiler, aerodynamická křidélka na boku nárazníku a mohutný zadní difuzor. Dýchání motoru usnadňuje obří otvor v kapotě.Pod kapotou se objeví upravený dvakrát přeplňovaný osmiválec do „V“ dávající výkon 600 koňských sil. Sériová převodová skříň ustoupila závodnímu sekvenčnímu šestistupňovému ústrojí. U závodního vozu nemůže chybět plně stavitelný podvozek, bezpečnostní klec a závodní sedačky s šestibodovými pásy. Celek dotvářejí kovaná kola s centrální maticí.Na další podrobnější data si musíme ještě počkat. Mercedes-Benz SLS AMG GT3 jistě bude pro soukromé týmy, toužící po okruhové technice, zajímavou alternativou k Audi R8 LMS nebo BMW Z4 GT3.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.