Nissan bude od září na evropské trhy dodávat crossover Murano ve verzi s dieselovým motorem. Murano se doposud nabízelo jen s benzínovou 3,5 V6.
Nyní bude tedy motorová paleta doplněna o čtyřválcový turbodiesel objemu 2,5 litru. Jednotka nabídne výkon 190 koňských sil a maximální kroutící moment 450 N.m. Motor pochází od bratrské automobilky Renault, byl však výrazně upraven použitím nového systému přímého vstřikování, dostal novou hlavu válců a upravené turbodmychadlo.Naftový motor bude k dispozici výhradně s šestistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol All Mode 4x4.Nissan tak nadále obohacuje své modely o naftové varianty. Nedávno se tak stalo u typů Pathfinder a Navara i u Infinity M a FX / EX. U nich šlo ovšem o naftový třílitr V6.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?