Nissan bude od září na evropské trhy dodávat crossover Murano ve verzi s dieselovým motorem. Murano se doposud nabízelo jen s benzínovou 3,5 V6.
Nyní bude tedy motorová paleta doplněna o čtyřválcový turbodiesel objemu 2,5 litru. Jednotka nabídne výkon 190 koňských sil a maximální kroutící moment 450 N.m. Motor pochází od bratrské automobilky Renault, byl však výrazně upraven použitím nového systému přímého vstřikování, dostal novou hlavu válců a upravené turbodmychadlo.Naftový motor bude k dispozici výhradně s šestistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol All Mode 4x4.Nissan tak nadále obohacuje své modely o naftové varianty. Nedávno se tak stalo u typů Pathfinder a Navara i u Infinity M a FX / EX. U nich šlo ovšem o naftový třílitr V6.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?