Nissan bude od září na evropské trhy dodávat crossover Murano ve verzi s dieselovým motorem. Murano se doposud nabízelo jen s benzínovou 3,5 V6.
Nyní bude tedy motorová paleta doplněna o čtyřválcový turbodiesel objemu 2,5 litru. Jednotka nabídne výkon 190 koňských sil a maximální kroutící moment 450 N.m. Motor pochází od bratrské automobilky Renault, byl však výrazně upraven použitím nového systému přímého vstřikování, dostal novou hlavu válců a upravené turbodmychadlo.Naftový motor bude k dispozici výhradně s šestistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol All Mode 4x4.Nissan tak nadále obohacuje své modely o naftové varianty. Nedávno se tak stalo u typů Pathfinder a Navara i u Infinity M a FX / EX. U nich šlo ovšem o naftový třílitr V6.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.