V Jižní Americe jsou pick-upy velmi populární a tak by byla pro Peugeot škoda, kdyby si tento perspektivní segment nechal ujít.
Peugeot Hoggar je malý pick-up vycházející z modelu 207 SW, designově připomíná spíše oplastovanou verzi Outdoor. Bude útočit například na modely Dacii Logan pick-up nebo třeba Fiat Strada.
Vůz určený pro latinskoamerický trh má oproti kombíku řádně zesílenou konstrukci tak, aby dokázal na své korbě převézt až 750 kilo. Objem korby je dostačujících 1150 l.
Designeři převzali přední část bez větších úprav, nová je ale část zadní. Zde se uvelebily světlomety, které pocházejí z nepříliš úspěšného městského modelu 1007.
Připomíná vám jméno Hoggar něco? Pokud ano, můžete si gratulovat k výborné paměti, je tomu už sedm let co Peugeot představil koncept Hoggar. Šlo ale koncepčně o úplně jiný vůz, tehdy šlo o plážovou buginu.
Podobně jako je v Evropě nutností mít v nabídce diesel, v Latinskou Ameriku je nutností mít pod kapotou motor spalující líh. Nejinak je tomu u Peugeotu, který má pod kapotou lihožrouty o objemu 1,4 a 1,6 litru.
A objeví se u nás? Byť jsem na toto téma nenašel nikde ani zmínku, moc bych na to nesázel...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.