Aston Martin loni šokoval plánem rozšířit výrobní řadu o mikroautomobil. V Ženevě jej oficiálně ukázal. Jedná se o upravenou Toyotu iQ.
Cygnet vznikl v podstatě z nutnosti. U firmy Aston Martin vyvstal problém s „ekologickým“ vozem, Ulrich Bez nechtěl vytvořit žádný hybrid jako třeba Ferrari. Proto našli vůz s nízkými emisemi a spotřebou – Toyotu iQ a upravili ji k obrazu společnosti Aston Martin.Model Cygnet prošel oproti iQ plastickou operací, dostal novou příď i záď, nové blatníky a jiné boční dveře, vše po vzoru vozů Aston Martin. Přepracován byl interiér, především použitím luxusních materiálů.
Technicky se jedná stále o iQ od Toyoty, nabízena bude verze s jednotkou 1,33 litru a převodovkou CVT. Aston Martin hodlá Cygnet nabízet všem majitelům vozů Aston Martin, přičemž každý vůz bude v duchu značky ušit zákazníkovi na míru. Prodejní cena má být přibližně 600 tisíc Kč.Cygnet má předpoklady uspět, otázka je zda neuškodí image značky. Možná se myšlenka mikrovozítka ujme, nový šťastný vlastník Aston Martinu dostane navrch stylové auto pro svou drahou polovičku.
Designově se jedná o zdařilý výtvor. První modely Cygnet budou distribuovány k zákazníkům příští rok.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.