Aston Martin loni šokoval plánem rozšířit výrobní řadu o mikroautomobil. V Ženevě jej oficiálně ukázal. Jedná se o upravenou Toyotu iQ.
Cygnet vznikl v podstatě z nutnosti. U firmy Aston Martin vyvstal problém s „ekologickým“ vozem, Ulrich Bez nechtěl vytvořit žádný hybrid jako třeba Ferrari. Proto našli vůz s nízkými emisemi a spotřebou – Toyotu iQ a upravili ji k obrazu společnosti Aston Martin.Model Cygnet prošel oproti iQ plastickou operací, dostal novou příď i záď, nové blatníky a jiné boční dveře, vše po vzoru vozů Aston Martin. Přepracován byl interiér, především použitím luxusních materiálů.
Technicky se jedná stále o iQ od Toyoty, nabízena bude verze s jednotkou 1,33 litru a převodovkou CVT. Aston Martin hodlá Cygnet nabízet všem majitelům vozů Aston Martin, přičemž každý vůz bude v duchu značky ušit zákazníkovi na míru. Prodejní cena má být přibližně 600 tisíc Kč.Cygnet má předpoklady uspět, otázka je zda neuškodí image značky. Možná se myšlenka mikrovozítka ujme, nový šťastný vlastník Aston Martinu dostane navrch stylové auto pro svou drahou polovičku.
Designově se jedná o zdařilý výtvor. První modely Cygnet budou distribuovány k zákazníkům příští rok.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.