Aston Martin loni šokoval plánem rozšířit výrobní řadu o mikroautomobil. V Ženevě jej oficiálně ukázal. Jedná se o upravenou Toyotu iQ.
Cygnet vznikl v podstatě z nutnosti. U firmy Aston Martin vyvstal problém s „ekologickým“ vozem, Ulrich Bez nechtěl vytvořit žádný hybrid jako třeba Ferrari. Proto našli vůz s nízkými emisemi a spotřebou – Toyotu iQ a upravili ji k obrazu společnosti Aston Martin.Model Cygnet prošel oproti iQ plastickou operací, dostal novou příď i záď, nové blatníky a jiné boční dveře, vše po vzoru vozů Aston Martin. Přepracován byl interiér, především použitím luxusních materiálů.
Technicky se jedná stále o iQ od Toyoty, nabízena bude verze s jednotkou 1,33 litru a převodovkou CVT. Aston Martin hodlá Cygnet nabízet všem majitelům vozů Aston Martin, přičemž každý vůz bude v duchu značky ušit zákazníkovi na míru. Prodejní cena má být přibližně 600 tisíc Kč.Cygnet má předpoklady uspět, otázka je zda neuškodí image značky. Možná se myšlenka mikrovozítka ujme, nový šťastný vlastník Aston Martinu dostane navrch stylové auto pro svou drahou polovičku.
Designově se jedná o zdařilý výtvor. První modely Cygnet budou distribuovány k zákazníkům příští rok.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?