Subaru vystavuje v Ženevě model Impreza XV, jedná se o crossover vycházející z modelu Impreza. Dá se říci že je to menší sourozenec typu Outback, který patřil k zakladatelům této specifické kategorie.
Od běžné Imprezy se XV na první pohled liší masivnější maskou chladiče, výraznými lemy blatníků a bytelnými střešními lyžinami. Pohon všech kol S-AWD je u Subaru samozřejmostí.Japonci chtějí nabízet dvě varianty, benzinovou 2,0R a dieselovou 2,0D. Jde o známé jednotky typu boxer s protilehlými písty, obě nabízejí výkon 150 koní. Liší se v maximálním kroutícím momentu, benzinová jednotka nabízí 196 N.m a vznětová 350 N.m. Motory jsou kombinovány s manuálními šesti (2,0D) a pětistupňovými (2,0R) skříněmi, v nabídce nechybí čtyřstupňový automat (2,0R). Motory plní emisní normu Euro 5.XV je obuto do pneumatik rozměru 205/55 R16 a dostalo do vínku slušivé pětipaprskové elektrony. Zákazníci budou moci volit z pěti barevných variant karoserie. V interiéru se kromě použití jiných potahových materiálů nic zásadního nezměnilo. Otázkou zůstává zda aktivním jedincům, pro něž je XV určeno, nebude připadat zavazadlový prostor hatchbacku (301 litrů) nedostatečný. Přeci jen se dají crossovery pořídit v prostornějších verzích kombi.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?