Volkswagen představuje svoji třetí premiéru do Ženevy, nafouknutý Golf Plus s trochu zvýšeným podvozkem. Protřepat, nemíchat a máme tu Volskwagen CrossGolf.
Volkswagen ve svých tiskových materiálech tvrdí, že CrossGolf překrývá mezeru mezi MPV a SUV, u Volkswagenu tedy mezi Golfem Plus a Tiguanem.
Po docela nedávném faceliftu standardního Golfu Plus se dala obměna CrossGolfu očekávat. Vzhled si jistě prohlédnete sami, co technika?
Volkswagen začíná v maximální míře uplatňovat přeplňování, přeplňované motory hrají prim i zde.
Novinka bude nabízena s trojicí motorů 1,4 TSI o výkonech 105, 122 a 160 koní, přičemž jejich spotřeba by se měla pohybovat mezi šesti a sedmi litry na sto ujetých kilometrů.
Dva diesely o objemu 1,6 a dva litry nabídnou výkony 105 a 140 koní.
Dokonce hned čtyři dostupné motory budou moci býti spřaženy s převodovkou DSG, jsou to všechny kromě nejslabšího benzínu. Automat DSG má sedm stupňů, jen pro dvoulitrový diesel bude použita skříň šestistupňová, která zvládá i vyšší točivý moment tohoto motoru.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?