Pouhých několik desítek hodin po úniku prvních fotografií nabroušené „es pětky“ se ingolstadtští rozhodli pro zveřejnění několika oficiálních snímků i základních technických údajů.
Nejzajímavější je bezesporu pohonná jednotka. Spekulovalo se jak o šestiválci 3.0, osmiválci 4.2 tak i desetiválci 5.2 z ultimativního modelu R8 (více zde). Nakonec se Audi rozhodlo zachovat jeho výsostné postavení a RS5 dostane „jen“ osmiválec. 4.2 FSI byl ale posílen o 22 na výsledných 331 kW (450 k) při vysokých 8250 ot./min. Nejvyšší točivý moment 430 Nm je pak k dispozici v rozpětí od 4000 do 6000 otáček. 4163 ccm objemný nepřeplňovaný agregát stačí na rozpohybování 1725 kg těžkého Audi RS5 na stovku za 4,6 sekundy. Maximální rychlost je standardně omezena na 250 km/h, na přání bude možné zvýšit její limit na 280 km/h.V kombinaci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S Tronic by měl vůz dosáhnout spotřeby 10,8 litru na 100 km. Stejně jako u ostatních RS modelů nabídne i RS5 systém pohonu všech kol quattro, který letos slaví třicetileté výročí. Samotný podvozek byl oproti A5 snížen o 20 mm. Premiéru si Audi RS5 odbude na ženevském autosalonu, přičemž prodeje by měly odstartovat na jaře za cenu začínající na zhruba 77.700 eurech.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?