Audi RS5 vyjede s osmiválcem FSI a výkonem 450 k + tapety

RS5
RS5, foto: Audi
ar7 23. února 2010 09:50
Sdílej:

Pouhých několik desítek hodin po úniku prvních fotografií nabroušené „es pětky“ se ingolstadtští rozhodli pro zveřejnění několika oficiálních snímků i základních technických údajů.

Nejzajímavější je bezesporu pohonná jednotka. Spekulovalo se jak o šestiválci 3.0, osmiválci 4.2 tak i desetiválci 5.2 z ultimativního modelu R8 (více zde). Nakonec se Audi rozhodlo zachovat jeho výsostné postavení a RS5 dostane „jen“ osmiválec. 4.2 FSI byl ale posílen o 22 na výsledných 331 kW (450 k) při vysokých 8250 ot./min. Nejvyšší točivý moment 430 Nm je pak k dispozici v rozpětí od 4000 do 6000 otáček. 4163 ccm objemný nepřeplňovaný agregát stačí na rozpohybování 1725 kg těžkého Audi RS5 na stovku za 4,6 sekundy. Maximální rychlost je standardně omezena na 250 km/h, na přání bude možné zvýšit její limit na 280 km/h.V kombinaci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S Tronic by měl vůz dosáhnout spotřeby 10,8 litru na 100 km. Stejně jako u ostatních RS modelů nabídne i RS5 systém pohonu všech kol quattro, který letos slaví třicetileté výročí. Samotný podvozek byl oproti A5 snížen o 20 mm. Premiéru si Audi RS5 odbude na ženevském autosalonu, přičemž prodeje by měly odstartovat na jaře za cenu začínající na zhruba 77.700 eurech.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.