Pouhých několik desítek hodin po úniku prvních fotografií nabroušené „es pětky“ se ingolstadtští rozhodli pro zveřejnění několika oficiálních snímků i základních technických údajů.
Nejzajímavější je bezesporu pohonná jednotka. Spekulovalo se jak o šestiválci 3.0, osmiválci 4.2 tak i desetiválci 5.2 z ultimativního modelu R8 (více zde). Nakonec se Audi rozhodlo zachovat jeho výsostné postavení a RS5 dostane „jen“ osmiválec. 4.2 FSI byl ale posílen o 22 na výsledných 331 kW (450 k) při vysokých 8250 ot./min. Nejvyšší točivý moment 430 Nm je pak k dispozici v rozpětí od 4000 do 6000 otáček. 4163 ccm objemný nepřeplňovaný agregát stačí na rozpohybování 1725 kg těžkého Audi RS5 na stovku za 4,6 sekundy. Maximální rychlost je standardně omezena na 250 km/h, na přání bude možné zvýšit její limit na 280 km/h.V kombinaci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S Tronic by měl vůz dosáhnout spotřeby 10,8 litru na 100 km. Stejně jako u ostatních RS modelů nabídne i RS5 systém pohonu všech kol quattro, který letos slaví třicetileté výročí. Samotný podvozek byl oproti A5 snížen o 20 mm. Premiéru si Audi RS5 odbude na ženevském autosalonu, přičemž prodeje by měly odstartovat na jaře za cenu začínající na zhruba 77.700 eurech.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?