Pouhých několik desítek hodin po úniku prvních fotografií nabroušené „es pětky“ se ingolstadtští rozhodli pro zveřejnění několika oficiálních snímků i základních technických údajů.
Nejzajímavější je bezesporu pohonná jednotka. Spekulovalo se jak o šestiválci 3.0, osmiválci 4.2 tak i desetiválci 5.2 z ultimativního modelu R8 (více zde). Nakonec se Audi rozhodlo zachovat jeho výsostné postavení a RS5 dostane „jen“ osmiválec. 4.2 FSI byl ale posílen o 22 na výsledných 331 kW (450 k) při vysokých 8250 ot./min. Nejvyšší točivý moment 430 Nm je pak k dispozici v rozpětí od 4000 do 6000 otáček. 4163 ccm objemný nepřeplňovaný agregát stačí na rozpohybování 1725 kg těžkého Audi RS5 na stovku za 4,6 sekundy. Maximální rychlost je standardně omezena na 250 km/h, na přání bude možné zvýšit její limit na 280 km/h.V kombinaci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S Tronic by měl vůz dosáhnout spotřeby 10,8 litru na 100 km. Stejně jako u ostatních RS modelů nabídne i RS5 systém pohonu všech kol quattro, který letos slaví třicetileté výročí. Samotný podvozek byl oproti A5 snížen o 20 mm. Premiéru si Audi RS5 odbude na ženevském autosalonu, přičemž prodeje by měly odstartovat na jaře za cenu začínající na zhruba 77.700 eurech.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?