Lotus se rozhodl faceliftovat model Elise. Vůz, který je na trhu bez větších změn již 14 let se dočkal nového obličeje.
Lotus Elise se představil světu v roce 1996. V roce 2001 prodělal poměrně rozsáhlý facelift a v této podobě se prodával dodnes. Nyní je nahrazen dalším faceliftem.
Nedá se totiž říci, že by šlo o novou generaci. Nahrazen byl motor, změněn byl design, ale v podstatě je to stále stejné auto. Lotus zkrátka postupuje menšími kroky, při kterých ladí k dokonalosti, jde evolucí, nikoliv revolucí.
Úspěšné Elise dostal méně ostré, méně arogantní linie a je mnohem ladnější. Světla už jsou jen pod jedním překrytím, přičemž světla pro denní svícení jsou z diod.
Motor je úplně nový. Jeho objem je 1,6 litru, což je o dvě deci méně než dříve. Jeho výkon je 136 koní, což je stejná hodnota jako v minulém Elise S. V nabídce zůstávají výkonnější 1,8 o výkonech 192 a 221 koní.
Menší jednotka je nejen menší, ale i mnohem úspornější, podle Lotusu půjde spotřeba dolů až o čtvrtinu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.