Lotus se rozhodl faceliftovat model Elise. Vůz, který je na trhu bez větších změn již 14 let se dočkal nového obličeje.
Lotus Elise se představil světu v roce 1996. V roce 2001 prodělal poměrně rozsáhlý facelift a v této podobě se prodával dodnes. Nyní je nahrazen dalším faceliftem.
Nedá se totiž říci, že by šlo o novou generaci. Nahrazen byl motor, změněn byl design, ale v podstatě je to stále stejné auto. Lotus zkrátka postupuje menšími kroky, při kterých ladí k dokonalosti, jde evolucí, nikoliv revolucí.
Úspěšné Elise dostal méně ostré, méně arogantní linie a je mnohem ladnější. Světla už jsou jen pod jedním překrytím, přičemž světla pro denní svícení jsou z diod.
Motor je úplně nový. Jeho objem je 1,6 litru, což je o dvě deci méně než dříve. Jeho výkon je 136 koní, což je stejná hodnota jako v minulém Elise S. V nabídce zůstávají výkonnější 1,8 o výkonech 192 a 221 koní.
Menší jednotka je nejen menší, ale i mnohem úspornější, podle Lotusu půjde spotřeba dolů až o čtvrtinu.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?