Porsche uvedlo, že na autosalonu v Pekingu (23.4.) představí základní model řady Panamera. Ten bude poháněn šestiválcem 3,6. Bude k dispozici s poháněnou zadní nápravou jako Panamera, nebo s pohonem všech kol jako Panamera 4.
Půjde tedy o doplnění řady směrem dolů, zatím byla základním modelem osmiválcová Panamera S. Použitý motor V6 s přímým vstřikem benzinu je zcela nový typ jednotky vyvinutý u Porsche. Má objem 3,6 litru, devadesátistupňové rozevření válců a poskytuje výkon 220 kW. Pohotovostní hmotnost základní Panamery klesla oproti verzi S o 30 kg na 1730 kg.Porsche dále uvedlo že Panamera dosáhne ve spojení s převodovkou PDK a systémem start/stop kombinované spotřeby 9,3 l/100km, verze Panamera 4 se stejnými systémy spořádá 9,6 l/100 km.Základní ceny jsou následující: Panamera - 63.600 Euro, Panamera 4 - 70.500 Euro.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.