Nissan vypustil první dílčí informace o modelu Juke, těsně před jeho premiérou na ženevském autosalonu. Juke je zástupcem segmentu „B“, vyplní mezeru mezi modely Note a Qashqai. Vychází, a nutno dodat že do značné míry, ze studie Qazana kterou Nissan předvedl v Ženevě loni.
Jeho velmi odvážný styling nevznikal v Japonsku, jak by se dalo předpokládat, ale v samotném srdci Británie v Paddington Nissan Design Centre. Nissan předpokládá že by měl uchvátit především mužskou část zákazníků do čtyřiceti let věku. Juke v sobě kombinuje prvky SUV a sportovních vozů. Odvážné proporce, se kterými přišel koncept Qazana zůstaly v podstatě zachovány. Juke se příliš nepodobá ničemu, s čím zatím Nissan přišel, snad jen bumerangová zadní světla mohou připomínat sportovní model 370 a některé prvky evokují model Murano. Zajímavým prvkem jsou kliky zadních dveří skryté ve sloupcích „C“, což pomáhá navodit sportovnější vzhled. Pokud jde o vzhled interiéru, tak nezůstává originalitě vnějšku nic dlužen. Ústředním prvkem interiéru je středová konzole v lesklém barevném odstínu, která má připomínat motocyklovou nádrž. Přístrojová deska je pojatá v hravém stylu. Do vozu se vejde pět pasažérů a ti mohou naložit maximálně 251 litrů zavazadel.Juke je postaven na běžné „platformě B“ používané jak Nissanem tak Renaultem. Dosahuje délky 4135 mm, šířky 1765 mm a výšky 1570 mm. Rozvor náprav činí 2530 mm. Zákazníci mohou volit ze tří pohonných agregátů, dvou zážehových a jednoho vznětového. Základní benzinovou variantou je atmosférická šestnáctistovka (117 koní). Pro náročnější uživatele bude k dispozici také šestnáctistovka, využívající dle posledních trendů spojení turba a přímého vstřiku paliva (190 koní). Nezapomnělo se ani na milovníky nafty, ti budou uspokojeni patnáctistovkou dCi (110 koní). Juke bude k dispozici s pohonem všech kol, nebo pouze přední nápravy. Čtyřkolka bude k mání výhradně se silnější benzinovou variantou. Slabší benzinovou jednotku 1,6 půjde kombinovat s pětistupňovým manuálem nebo s ústrojím CVT. Špičkovou verzi 1,6T seženete jako dvoukolku s šestistupňovým manuálem, případně ve verzi s pohonem obou náprav s ústrojím XTRONIC CVT. Pro diesel zbývá jen šestistupňový manuál. K dispozici budou tři úrovně výbav - Visia, Acenta a Tekna. Modely Juke budou vznikat v Británii, v Sunderlandu. Do prodeje půjde Juke pravděpodobně v říjnu letošního roku. Bude nabízen zákazníkům v Evropě, v USA a v Japonsku. Ceny zatím nebyly uveřejněny. Zdá se tedy, že Juke má správně našlápnuto a mohl by minimálně zopakovat úspěch modelu Qashqai.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.