Nissan Juke - pozoruhodný crossover

Juke
Juke, foto: Archiv AutoRoad.cz
Jan Ševčík 10. února 2010 21:55
Sdílej:

Nissan vypustil první dílčí informace o modelu Juke, těsně před jeho premiérou na ženevském autosalonu. Juke je zástupcem segmentu „B“, vyplní mezeru mezi modely Note a Qashqai. Vychází, a nutno dodat že do značné míry, ze studie Qazana kterou Nissan předvedl v Ženevě loni.

Jeho velmi odvážný styling nevznikal v Japonsku, jak by se dalo předpokládat, ale v samotném srdci Británie v Paddington Nissan Design Centre. Nissan předpokládá že by měl uchvátit především mužskou část zákazníků do čtyřiceti let věku. Juke v sobě kombinuje prvky SUV a sportovních vozů. Odvážné proporce, se kterými přišel koncept Qazana zůstaly v podstatě zachovány. Juke se příliš nepodobá ničemu, s čím zatím Nissan přišel, snad jen bumerangová zadní světla mohou připomínat sportovní model 370 a některé prvky evokují model Murano. Zajímavým prvkem jsou kliky zadních dveří skryté ve sloupcích „C“, což pomáhá navodit sportovnější vzhled. Pokud jde o vzhled interiéru, tak nezůstává originalitě vnějšku nic dlužen. Ústředním prvkem interiéru je středová konzole v lesklém barevném odstínu, která má připomínat motocyklovou nádrž. Přístrojová deska je pojatá v hravém stylu. Do vozu se vejde pět pasažérů a ti mohou naložit maximálně 251 litrů zavazadel.Juke je postaven na běžné „platformě B“ používané jak Nissanem tak Renaultem. Dosahuje délky 4135 mm, šířky 1765 mm a výšky 1570 mm. Rozvor náprav činí 2530 mm. Zákazníci mohou volit ze tří pohonných agregátů, dvou zážehových a jednoho vznětového. Základní benzinovou variantou je atmosférická šestnáctistovka (117 koní). Pro náročnější uživatele bude k dispozici také šestnáctistovka, využívající dle posledních trendů spojení turba a přímého vstřiku paliva (190 koní). Nezapomnělo se ani na milovníky nafty, ti budou uspokojeni patnáctistovkou dCi (110 koní). Juke bude k dispozici s pohonem všech kol, nebo pouze přední nápravy. Čtyřkolka bude k mání výhradně se silnější benzinovou variantou. Slabší benzinovou jednotku 1,6 půjde kombinovat s pětistupňovým manuálem nebo s ústrojím CVT. Špičkovou verzi 1,6T seženete jako dvoukolku s šestistupňovým manuálem, případně ve verzi s pohonem obou náprav s ústrojím XTRONIC CVT. Pro diesel zbývá jen  šestistupňový manuál. K dispozici budou tři úrovně výbav - Visia, Acenta a Tekna. Modely Juke budou vznikat v Británii, v Sunderlandu. Do prodeje půjde Juke pravděpodobně v říjnu letošního roku. Bude nabízen zákazníkům v Evropě, v USA a v Japonsku. Ceny zatím nebyly uveřejněny. Zdá se tedy, že Juke má správně našlápnuto a mohl by minimálně zopakovat úspěch modelu Qashqai.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.