U Fiatu dochází ke střídání generací modelu Punto. Po nástupu nové generace Punto Evo, bude jeho předchůdce typ Grande Punto prodáván jako jeho levnější alternativa pod názvem Punto Actual. Logicky tak dojde k ukončení prodejů typu Punto Classic (Punto 2. generace).
Fiat bude Punto Actual prodávat pouze v jedné variantě výbavy. Na výběr budou pouze dvě benzinové pohonné jednotky, nebo jedna vznětová. Konkrétně jde o motory 1,2 (65 koní), 1,4 (77 koní) a diesel MultiJet (75 koní). Cena verze 1,2 začíná na 199.900 Kč.K dispozici jsou dva pakety. Paket Plus pro motor 1,2 za 22.900 Kč (klimatizace a dálkově ovládané centrální zamykání). Druhým je paket Komfort pro verze 1,4 a 1,3 MJT za 29.900 Kč (klimatizace a dálkově ovládané centrální zamykání, autorádio s CD a MP3 a vnější chromované prvky).Základní výbava obsahuje zrcátka a nárazníky v barvě karoserie, ve dvou osách stavitelný volant, dvojici čelních airbagů, elektricky ovládaná přední okna a posilovač řízení Dualdrive. Lze si připlatit za rozsáhlé spektrum výbavy. Namátkově jmenuji zadní sklopné sedadlo v poměru 40/60 za 4.100 Kč, boční airbagy vpředu za 9100 Kč, okenní airbag za 9.100 Kč, mlhovky za 4100 Kč a ESP/ASR za 20.100 Kč.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?