Na internete sa dnes ocitli prvé snímky s podobou novej generácie modelu Kia Sportage. Podobu malého kórejského SUV poznáme vďaka Úradu pre harmonizáciu vnútorného trhu, kde si nový model nechala Kia zaregistrovať.
Očakávané kórejské SUV Kia Sportage tretej generácie dnes ukázalo svoju reálnu podobu. Nie tak celkom, na internete sa ocitli prvé fotografie zachytávajúce definitívnu podobu modelu Sportage, a to vďaka Úradu pre harmonizáciu vnútorného trhu, kde si automobilky registrujú dizajn svojich nových modelov ešte pred ich oficiálnou premiérou.
Kia Sportage tretej generácie je v prednej časti tvarom podobná s väčším Sorentom. Zaujme pozdĺžnymi svetlometmi a novou maskou chladiča v štýle najnovších modelov značky. Z profilu prekvapí vysoký pontón karosérie, mohutný zadný stĺpik postráda tretie bočné okno. Dizajn zadnej časti novej Kie Sportage je aj vďaka vydarenému tvaru koncových svetlometov veľmi elegantný
Nová generácia modelu Sportage bude zdieľať mnohé komponenty so sesterským SUV Hyundai ix35, ktorého sériová produkcia začala v žilinskom závode Kia len prednedávnom. Podvozková platforma spolu s ďalšou technikou bude so sesterským ix35 rovnaká. Rázvor náprav by mal oproti súčasnému modelu narásť o ďalších 30 mm, čo sa pozitívne prejaví vo väčšom priestore pre posádku.
Pod kapotu novej Kie Sportage sa dostane úplne nová technika reprezentovaná novým základným dieselovým agregátom 1,7 CRDi s výkonom 85 kW/116 k. Ponuka vznetových motorov pokračuje agregátom 2,0 CRDi vo dvoch výkonových verziách, s výkonom buď 99 kW/134 k, alebo 135 kW/184 k.
Novinkou je aj maloobjemový benzínový turbomotor 1,6 GDi s priamym vstrekovaním benzínu a výkonom 103 kW/140 k, alebo väčší dvojliter s maximálnym výkonom 122 kW/166 k.
Oficiálna premiéra nového kórejského SUV Kia Sportage je naplánovaná na marcový autosalón v Ženeve, so začiatkom sériovej produkcie sa počíta koncom júna.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?