Na internete sa dnes ocitli prvé snímky s podobou novej generácie modelu Kia Sportage. Podobu malého kórejského SUV poznáme vďaka Úradu pre harmonizáciu vnútorného trhu, kde si nový model nechala Kia zaregistrovať.
Očakávané kórejské SUV Kia Sportage tretej generácie dnes ukázalo svoju reálnu podobu. Nie tak celkom, na internete sa ocitli prvé fotografie zachytávajúce definitívnu podobu modelu Sportage, a to vďaka Úradu pre harmonizáciu vnútorného trhu, kde si automobilky registrujú dizajn svojich nových modelov ešte pred ich oficiálnou premiérou.
Kia Sportage tretej generácie je v prednej časti tvarom podobná s väčším Sorentom. Zaujme pozdĺžnymi svetlometmi a novou maskou chladiča v štýle najnovších modelov značky. Z profilu prekvapí vysoký pontón karosérie, mohutný zadný stĺpik postráda tretie bočné okno. Dizajn zadnej časti novej Kie Sportage je aj vďaka vydarenému tvaru koncových svetlometov veľmi elegantný
Nová generácia modelu Sportage bude zdieľať mnohé komponenty so sesterským SUV Hyundai ix35, ktorého sériová produkcia začala v žilinskom závode Kia len prednedávnom. Podvozková platforma spolu s ďalšou technikou bude so sesterským ix35 rovnaká. Rázvor náprav by mal oproti súčasnému modelu narásť o ďalších 30 mm, čo sa pozitívne prejaví vo väčšom priestore pre posádku.
Pod kapotu novej Kie Sportage sa dostane úplne nová technika reprezentovaná novým základným dieselovým agregátom 1,7 CRDi s výkonom 85 kW/116 k. Ponuka vznetových motorov pokračuje agregátom 2,0 CRDi vo dvoch výkonových verziách, s výkonom buď 99 kW/134 k, alebo 135 kW/184 k.
Novinkou je aj maloobjemový benzínový turbomotor 1,6 GDi s priamym vstrekovaním benzínu a výkonom 103 kW/140 k, alebo väčší dvojliter s maximálnym výkonom 122 kW/166 k.
Oficiálna premiéra nového kórejského SUV Kia Sportage je naplánovaná na marcový autosalón v Ženeve, so začiatkom sériovej produkcie sa počíta koncom júna.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?