Na internete sa dnes ocitli prvé snímky s podobou novej generácie modelu Kia Sportage. Podobu malého kórejského SUV poznáme vďaka Úradu pre harmonizáciu vnútorného trhu, kde si nový model nechala Kia zaregistrovať.
Očakávané kórejské SUV Kia Sportage tretej generácie dnes ukázalo svoju reálnu podobu. Nie tak celkom, na internete sa ocitli prvé fotografie zachytávajúce definitívnu podobu modelu Sportage, a to vďaka Úradu pre harmonizáciu vnútorného trhu, kde si automobilky registrujú dizajn svojich nových modelov ešte pred ich oficiálnou premiérou.
Kia Sportage tretej generácie je v prednej časti tvarom podobná s väčším Sorentom. Zaujme pozdĺžnymi svetlometmi a novou maskou chladiča v štýle najnovších modelov značky. Z profilu prekvapí vysoký pontón karosérie, mohutný zadný stĺpik postráda tretie bočné okno. Dizajn zadnej časti novej Kie Sportage je aj vďaka vydarenému tvaru koncových svetlometov veľmi elegantný
Nová generácia modelu Sportage bude zdieľať mnohé komponenty so sesterským SUV Hyundai ix35, ktorého sériová produkcia začala v žilinskom závode Kia len prednedávnom. Podvozková platforma spolu s ďalšou technikou bude so sesterským ix35 rovnaká. Rázvor náprav by mal oproti súčasnému modelu narásť o ďalších 30 mm, čo sa pozitívne prejaví vo väčšom priestore pre posádku.
Pod kapotu novej Kie Sportage sa dostane úplne nová technika reprezentovaná novým základným dieselovým agregátom 1,7 CRDi s výkonom 85 kW/116 k. Ponuka vznetových motorov pokračuje agregátom 2,0 CRDi vo dvoch výkonových verziách, s výkonom buď 99 kW/134 k, alebo 135 kW/184 k.
Novinkou je aj maloobjemový benzínový turbomotor 1,6 GDi s priamym vstrekovaním benzínu a výkonom 103 kW/140 k, alebo väčší dvojliter s maximálnym výkonom 122 kW/166 k.
Oficiálna premiéra nového kórejského SUV Kia Sportage je naplánovaná na marcový autosalón v Ženeve, so začiatkom sériovej produkcie sa počíta koncom júna.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?