Na internete sa dnes ocitli prvé snímky s podobou novej generácie modelu Kia Sportage. Podobu malého kórejského SUV poznáme vďaka Úradu pre harmonizáciu vnútorného trhu, kde si nový model nechala Kia zaregistrovať.
Očakávané kórejské SUV Kia Sportage tretej generácie dnes ukázalo svoju reálnu podobu. Nie tak celkom, na internete sa ocitli prvé fotografie zachytávajúce definitívnu podobu modelu Sportage, a to vďaka Úradu pre harmonizáciu vnútorného trhu, kde si automobilky registrujú dizajn svojich nových modelov ešte pred ich oficiálnou premiérou.
Kia Sportage tretej generácie je v prednej časti tvarom podobná s väčším Sorentom. Zaujme pozdĺžnymi svetlometmi a novou maskou chladiča v štýle najnovších modelov značky. Z profilu prekvapí vysoký pontón karosérie, mohutný zadný stĺpik postráda tretie bočné okno. Dizajn zadnej časti novej Kie Sportage je aj vďaka vydarenému tvaru koncových svetlometov veľmi elegantný
Nová generácia modelu Sportage bude zdieľať mnohé komponenty so sesterským SUV Hyundai ix35, ktorého sériová produkcia začala v žilinskom závode Kia len prednedávnom. Podvozková platforma spolu s ďalšou technikou bude so sesterským ix35 rovnaká. Rázvor náprav by mal oproti súčasnému modelu narásť o ďalších 30 mm, čo sa pozitívne prejaví vo väčšom priestore pre posádku.
Pod kapotu novej Kie Sportage sa dostane úplne nová technika reprezentovaná novým základným dieselovým agregátom 1,7 CRDi s výkonom 85 kW/116 k. Ponuka vznetových motorov pokračuje agregátom 2,0 CRDi vo dvoch výkonových verziách, s výkonom buď 99 kW/134 k, alebo 135 kW/184 k.
Novinkou je aj maloobjemový benzínový turbomotor 1,6 GDi s priamym vstrekovaním benzínu a výkonom 103 kW/140 k, alebo väčší dvojliter s maximálnym výkonom 122 kW/166 k.
Oficiálna premiéra nového kórejského SUV Kia Sportage je naplánovaná na marcový autosalón v Ženeve, so začiatkom sériovej produkcie sa počíta koncom júna.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.