Na internete sa dnes ocitli prvé snímky s podobou novej generácie modelu Kia Sportage. Podobu malého kórejského SUV poznáme vďaka Úradu pre harmonizáciu vnútorného trhu, kde si nový model nechala Kia zaregistrovať.
Očakávané kórejské SUV Kia Sportage tretej generácie dnes ukázalo svoju reálnu podobu. Nie tak celkom, na internete sa ocitli prvé fotografie zachytávajúce definitívnu podobu modelu Sportage, a to vďaka Úradu pre harmonizáciu vnútorného trhu, kde si automobilky registrujú dizajn svojich nových modelov ešte pred ich oficiálnou premiérou.
Kia Sportage tretej generácie je v prednej časti tvarom podobná s väčším Sorentom. Zaujme pozdĺžnymi svetlometmi a novou maskou chladiča v štýle najnovších modelov značky. Z profilu prekvapí vysoký pontón karosérie, mohutný zadný stĺpik postráda tretie bočné okno. Dizajn zadnej časti novej Kie Sportage je aj vďaka vydarenému tvaru koncových svetlometov veľmi elegantný
Nová generácia modelu Sportage bude zdieľať mnohé komponenty so sesterským SUV Hyundai ix35, ktorého sériová produkcia začala v žilinskom závode Kia len prednedávnom. Podvozková platforma spolu s ďalšou technikou bude so sesterským ix35 rovnaká. Rázvor náprav by mal oproti súčasnému modelu narásť o ďalších 30 mm, čo sa pozitívne prejaví vo väčšom priestore pre posádku.
Pod kapotu novej Kie Sportage sa dostane úplne nová technika reprezentovaná novým základným dieselovým agregátom 1,7 CRDi s výkonom 85 kW/116 k. Ponuka vznetových motorov pokračuje agregátom 2,0 CRDi vo dvoch výkonových verziách, s výkonom buď 99 kW/134 k, alebo 135 kW/184 k.
Novinkou je aj maloobjemový benzínový turbomotor 1,6 GDi s priamym vstrekovaním benzínu a výkonom 103 kW/140 k, alebo väčší dvojliter s maximálnym výkonom 122 kW/166 k.
Oficiálna premiéra nového kórejského SUV Kia Sportage je naplánovaná na marcový autosalón v Ženeve, so začiatkom sériovej produkcie sa počíta koncom júna.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?