Honda po několika únicích fotek nového kupé CR-Z konečně představila finální verzi tohoto trochu anomálního sporťáku s poměrně slabým hybridem.
Hondě se nové kupé CR-Z opravdu nepodařilo utajit. Internetem lítají desítky stran katalogů a propagačních materiálů, které Hondě unikly. Nyní ale máme konečně konečné fotky v odpovídající kvalitě.
Kupé CR-Z navazuje na legendu všech legend, Hondu CR-X a dává to velmi jasně najevo, přinejmenším svým názvem.
Honda CR-Z z řady klasických hybridů trochu vybočuje. Zatímco jiné hybridy ukazují svoji ekologii často speciální karoserií, Honda CR-Z je sporťákem. Trochu zvláštní kombinace.
Pod kapotou najdeme čtyřválec o objemu 1,5 litru, kterému vypomáhá elektromotor o výkonu 14 koní. Celkový výkon je nevelkých 124 koní, ale ruku na srdce, nestačí to nakonec pro velkou většinu jezdců i situací?
CR-Z je v mnohém shodný s Insightem, dalším hybridem od Hondy, ale na rozdíl od něj pro snížení hmotnosti využívá trochu jiných a často lehčích komponent, například přední náprava je nikoli lisovaná, ale kovaná.
Novinka je oproti Insightu mnohem menší, na délku má 4 metry a deset centimetrů k tomu. Výbava by měla už v základu zahrnovat šestici airbagů, automatickou klimu, rádio a samozřejmě skvostný design.
U nás bychom první kousky měli vidět přibližně za půl roku.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?