Nissan Skyline je v predaji už tretím rokom. Podľa automobilky Nissan nastala tá správna chvíľa predstaviť jeho modernizovanú podobu pre nový modelový rok 2010. Úpravy zasiahli verziu sedan aj kupé a dotkli sa vonkajšieho vzhľadu aj interiéru.
Sedan pôsobí mohutnejším dojmom ako doteraz, jeho tvár zmenila prepracovaná mriežka chladiča, nový nárazník a pozmenené tvary svetlometov. Hmlové svetlomety boli presunuté na spodnú časť nárazníka do nasávacích otvorov, pre ešte agresívnejší výraz. Štandardom sa taktiež stali 17-palcové zliatinové disky s novým dizajnom.
Športovo orientované verzie 370GT Type SP a 250GT Type S dostanú ďalšie doplnky exteriéru. Budú sa môcť pochváliť unikátnou maskou, športovým predným a zadným nárazníkom. Predné a zadné svetlomety dostanú tmavý podklad.
Ani interiér neobišli vylepšenia, modelový rok 2010 priniesol prepracovanú stredovú konzolu, kvalitnejšie mäkčené materiály, biele podsvietenie prístrojovej dosky a novú grafiku písma otáčkomera a rýchlomera. Kupé aj sedan dostanú bohatšiu komfortnú výbavu, novinkou je navigačný systém HDD Carwings alebo možnosť pripojenia externých zariadení ako USB alebo iPod. Nissan popracoval aj na zdokonalení klimatizačného systému.
Nissan Skyline je poháňaný benzínovým agregátom 2,5V6, ktorý je kombinovaný so 7-stupňovou automatickou prevodovkou. K dispozícii je aj objemnejší agregát 3,7V6. Cena sedanu začína na 31 500 USD, kupé môže byť vaše už za 42 000 USD.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?