Technici z oddělení Subaru Tecnica International neustále hledají rezervy modelu Impreza STi.
Jejich poslední kreace nazvaná R205 (R znamená „Road Sport“) se od „standardní“ verze STi odlišuje na první pohled dvanáctipaprskovými černými elektrony obutými do osmnáctipalcových pneumatik Bridgestone Potenza RE070 rozměru 245/40. Vzhled byl vypiplán téměř k dokonalosti pomocí pozměněných nárazníků a černé masky chladiče.Méně viditelné změny doznala Impreza na podvozku (tlumiče a pružiny). Posílena byla též brzdová soustava použitím šestipístkových třmenů na přední a čtyřpístkových třmenů na zadní nápravě. Optimalizací prošla pohonná jednotka přednastavením řídící jednotky ECU, výměnou turbodmychadla a instalací sportovního tlumiče výfuku. Tyto úpravy zvýšily výkon motoru na 320 koní (+20) a kroutící moment na 431N.m (+24). Vozidlo prošlo úspěšně ostrým testem během čtyřiadvacetihodinovky na Nürburgringu. Pokud Vás Impreza R205 zaujala a jste ochotni do ní investovat 4,5 milionu jenů (34 tisíc Euro) pak pospěšte do Japonska. Je k mání pouze v počtu omezené série 400 kusů (značených plaketkami), pouze u dealerů Subaru v zemi vycházejícího slunce.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?