Technici z oddělení Subaru Tecnica International neustále hledají rezervy modelu Impreza STi.
Jejich poslední kreace nazvaná R205 (R znamená „Road Sport“) se od „standardní“ verze STi odlišuje na první pohled dvanáctipaprskovými černými elektrony obutými do osmnáctipalcových pneumatik Bridgestone Potenza RE070 rozměru 245/40. Vzhled byl vypiplán téměř k dokonalosti pomocí pozměněných nárazníků a černé masky chladiče.Méně viditelné změny doznala Impreza na podvozku (tlumiče a pružiny). Posílena byla též brzdová soustava použitím šestipístkových třmenů na přední a čtyřpístkových třmenů na zadní nápravě. Optimalizací prošla pohonná jednotka přednastavením řídící jednotky ECU, výměnou turbodmychadla a instalací sportovního tlumiče výfuku. Tyto úpravy zvýšily výkon motoru na 320 koní (+20) a kroutící moment na 431N.m (+24). Vozidlo prošlo úspěšně ostrým testem během čtyřiadvacetihodinovky na Nürburgringu. Pokud Vás Impreza R205 zaujala a jste ochotni do ní investovat 4,5 milionu jenů (34 tisíc Euro) pak pospěšte do Japonska. Je k mání pouze v počtu omezené série 400 kusů (značených plaketkami), pouze u dealerů Subaru v zemi vycházejícího slunce.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?