Toyota se svůj facelift ani neobtěžovala nijak oznamovat, prostě jej začala vyrábět. Pro nový rok najdeme o něco lepší výbavu a motory.
Toyota Yaris si v roce 2010 vezme do výbavy ještě lepší prvky, než tomu bylo dosud. Konkurence je neúprosná a Yaris už není žádná novinka tak, aby mohl překvapovat.
Zásadnější řez prodělalo aut loni, letos jsme se tak dočkali jen decentní změny na zadních partiích, totiž koncová světla mají nové vykreslení.
Tím ale venku končíme, další změny budeme hledat uvnitř. Jde především o nový příplatkový volant vyrobený z kůže, místy perforované. Stejný materiál je možné nalézt i na hlavici řadící páky. Poslední interiérovou inovací je vylepšená klimatizace.
Detailní změny se udály na motorech. Krom definitivního konce rychlé verze TS (u nás se neprodává) se u dvou základních motorů podařilo snížit spotřebu a emise o pár desetinek, konkrétně u benzínu 1,0 klesly emise o tři gramy na 115 gCO2/km a u dieselu o jeden gram na 109 gCO2/km.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.