Indické MPV od Taty vypadá, že opravdu může na světové trhy. Zajímavý design, moderní technologie, nečekáme tu právě na tohle?
Tata již před pěti lety představila koncept Xover s kabátkem ušitým designéry z Itálie. Dnes tu máme konečnou verzi, ze kterou se majitel firmy, Ratan Tata, nemusí vůbec stydět.
Poté, co koupil dvě evropské automobilky, Land Rover a Jaguar, to vypadá, že má další mocnou zbraň k útoku na vyspělé trhy.
MPV se třemi řadami sedadel stojí na podvozku SUV. Exteriér navrhla firma IDEA, tedy italská designérská společnost.
Auto je protkáno veskrze moderními technologiemi, které zahrnují třeba šestici airbagů, stabilizační systém, satelitní navigaci a dvouzónovou klimatizaci.
Podle vyjádření automobilky je novinka připravena k homologaci v Evropě, zda se sem opravdu dostane, je otázkou.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?