Přesně měsíc po zveřejnění prvních oficiálních snímků nového Dobla uvolnil Fiat více než tucet dalších fotografií druhé generace tohoto úspěšného víceúčelového vozítka.
Nové Dobló působí ve všech směrech odvážněji než jeho předchůdce, zároveň si ale ponechává kontury tolik typické pro první generaci. Jde například o vysokou příď, relativně velký úhel mezi kapotou a čelním sklem a především dvojici zadních posuvných dveří usnadňující přístup na zadní sedadla.Zcela nový podvozek se pyšní rozvorem náprav 2755 mm, což je nejvíce ve své třídě. Základní objem zavazadlového prostoru činí 790 litrů a sklopením zadních sedaček je možné jej zvětšit až na mamutích 3200 litrů.Dobló vyjede zpočátku se čtveřicí pohonných jednotek, z čehož pouze jeden bude zážehový. Konkrétně půjde o čtrnáctistovku o výkonu 95 k. Naftové motory budou zastoupeny MultiJety 1.3 (90 k), 1.6 (105 k) a 2.0 (135 k). Standardem všech variant bude systém Stop/Start.První generace Dobla se do dnešních dnů prodalo přes 1 milion kusů a jeho nástupce má tak rozhodně na co navazovat. Jaké nakonec nové Dobló bude, si ale budeme muset ještě nejméně do února počkat. Tehdy má totiž podle dostupných informací odstartovat jeho prodej.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?