Přesně měsíc po zveřejnění prvních oficiálních snímků nového Dobla uvolnil Fiat více než tucet dalších fotografií druhé generace tohoto úspěšného víceúčelového vozítka.
Nové Dobló působí ve všech směrech odvážněji než jeho předchůdce, zároveň si ale ponechává kontury tolik typické pro první generaci. Jde například o vysokou příď, relativně velký úhel mezi kapotou a čelním sklem a především dvojici zadních posuvných dveří usnadňující přístup na zadní sedadla.Zcela nový podvozek se pyšní rozvorem náprav 2755 mm, což je nejvíce ve své třídě. Základní objem zavazadlového prostoru činí 790 litrů a sklopením zadních sedaček je možné jej zvětšit až na mamutích 3200 litrů.Dobló vyjede zpočátku se čtveřicí pohonných jednotek, z čehož pouze jeden bude zážehový. Konkrétně půjde o čtrnáctistovku o výkonu 95 k. Naftové motory budou zastoupeny MultiJety 1.3 (90 k), 1.6 (105 k) a 2.0 (135 k). Standardem všech variant bude systém Stop/Start.První generace Dobla se do dnešních dnů prodalo přes 1 milion kusů a jeho nástupce má tak rozhodně na co navazovat. Jaké nakonec nové Dobló bude, si ale budeme muset ještě nejméně do února počkat. Tehdy má totiž podle dostupných informací odstartovat jeho prodej.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?