Mercedes dnes ukázal první fotografie očekávaného kabrioletu, který vývojáři odvodili od kupé třídy E. Přináší několik zajímavých novinek.
Největší otevřený Mercedes je opravdu důstojným největším kabrioletem automobily. Sezení nabídne až čtyřem osobám.
Novinka, která vychází z kupé této třídy, nabídne tři pro kabriolety důležité prvky, prvním z nich bude plátěná střecha se zesílenou akustickou izolací. Ta se dokáže natáhnout během 20 sekund a tento manévr je možné realizovat až do 40 km/h.
Dalším prvkem je Airscarf. Tento systém dokáže skrze sedadlo foukat teplý vzduch na krk, ramena a hlavu cestujících, což jim umožňuje cestovat se staženou střechou i v nižších teplotách.
Nakonec je tu i úplná novinka pro tento model, na kterou je Mercedes řádně hrdý. Z čelního skla je při stažené střeše možné vysunout malý spoiler Aircap, který přizvedne proudění vzduchu a v interiéru se tak razantně sníží turbulence.
Prodeje by mohly začít už v lednu, oficiální představení proto očekávejme v nejbližší době.
Z motorů budou k dispozici diesely o výkonu 204 a 231 koní, benzíny budou mít svá maxima v 204, 292 a 388 koních.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?