V uplynulém týdnu byl trochu netradičně na autosalonu v Los Angeles představen nový vůz automobilky Hyundai. Podaří se Sonatě nové generace podobná zteč na evropské zákazníky jako s menšími modely i20 a i30?
Předpoklady pro to má více než dostatečné. Tvary šesté generace Sonaty našly údajně inspiraci v přírodě a mají vyvolávat zdání pohybu. Tedy podobně jako fordovský kinetický design, ačkoliv Hyundai hovoří o „fluidním sochařství“. Inženýři zapracovali i na útrobách vozu a díky použití vysokopevnostních ocelí se jim podařilo zvýšit torzní tuhost karoserie o 25 procent.Podobně je na tom Sonata i v interiéru, který dle prvních fotografií snese srovnání s evropskými standardy a některé dokonce překračuje. Výběr a kombinace materiálů i barev nevypadá vůbec špatně. Bezpečnost by pak měla zajistit šestice airbagů spolu s aktivními hlavovými opěrkami. Zavazadlový prostor má hodnotu 464 litrů.Pod kapotou Sonaty se také poprvé objeví nový motor GDI s přímým vstřikováním benzínu o objemu 2.4 litru a výkonu 148 kW (201 k). Ty později doplní ještě turbem přeplňovaná a na konci roku 2010 dokonce hybridní verze s lithium-polymerovými akumulátory. Novinkou bude i šestistupňová automatická převodovka vlastní konstrukce, na které Hyundai pracoval přes 4 roky.O vznětových jednotkách zatím oficiální zprávy mlčí, jelikož se týkají především severoamerického trhu, kde dosud považují naftu za méněcenné palivo. Při příchodu do Evropy ve druhém čtvrtletí příštího roku se však očekávají nové čtyřválcové turbodiesely. Stejně tak se předpokládá, že pro evropské trhy ponese Sonata jméno i40.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?