V uplynulém týdnu byl trochu netradičně na autosalonu v Los Angeles představen nový vůz automobilky Hyundai. Podaří se Sonatě nové generace podobná zteč na evropské zákazníky jako s menšími modely i20 a i30?
Předpoklady pro to má více než dostatečné. Tvary šesté generace Sonaty našly údajně inspiraci v přírodě a mají vyvolávat zdání pohybu. Tedy podobně jako fordovský kinetický design, ačkoliv Hyundai hovoří o „fluidním sochařství“. Inženýři zapracovali i na útrobách vozu a díky použití vysokopevnostních ocelí se jim podařilo zvýšit torzní tuhost karoserie o 25 procent.Podobně je na tom Sonata i v interiéru, který dle prvních fotografií snese srovnání s evropskými standardy a některé dokonce překračuje. Výběr a kombinace materiálů i barev nevypadá vůbec špatně. Bezpečnost by pak měla zajistit šestice airbagů spolu s aktivními hlavovými opěrkami. Zavazadlový prostor má hodnotu 464 litrů.Pod kapotou Sonaty se také poprvé objeví nový motor GDI s přímým vstřikováním benzínu o objemu 2.4 litru a výkonu 148 kW (201 k). Ty později doplní ještě turbem přeplňovaná a na konci roku 2010 dokonce hybridní verze s lithium-polymerovými akumulátory. Novinkou bude i šestistupňová automatická převodovka vlastní konstrukce, na které Hyundai pracoval přes 4 roky.O vznětových jednotkách zatím oficiální zprávy mlčí, jelikož se týkají především severoamerického trhu, kde dosud považují naftu za méněcenné palivo. Při příchodu do Evropy ve druhém čtvrtletí příštího roku se však očekávají nové čtyřválcové turbodiesely. Stejně tak se předpokládá, že pro evropské trhy ponese Sonata jméno i40.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?