Po letním úniku špionážních fotek přímo z továrny a několika oficiálních informacích z počátku listopadu zveřejňuje nyní Alfa Romeo i první fotografie nástupce modelu 147. Navzdory všem očekáváním nese jméno Giulietta.
Přestože se ve spojitosti s nástupcem Alfy 147 doposud hovořilo o jménu Milano, pár měsícům před světovou premiérou je všechno jinak a nový vůz ponese legendární název Giulietta.Pětidveřový hatchback nižší střední třídy by měl dle výrobce poskytnout skvělé výkony při dynamické jízdě, zároveň ale být příjemným služebníkem i na každodenní cestování na ne zrovna kvalitních silnicích. Dopomoci by mu k tomu měl nový systém Alfa DNA, který dokáže upravit charakteristiky auta v závislosti na jízdním stylu a povrchu vozovky.Alfa DNA, jež bude standardem všech modelů Giulietta, nabídne trojici rozdílných režimů Dynamic, Normal a All Weather. Ty dovedou rozdílně nastavit odezvu motoru, řízení či chování elektronické uzávěrky diferenciálu a systému jízdní stability VDC.Alfa Romeo Giulietta je 435 cm dlouhá, 146 cm vysoká a 180 cm široká. Rozvor náprav činí 263 cm. Do jejího zavazadlového prostoru bude možné naložit 350 litrů nákladu.Zpočátku bude vůz nabízen se čtveřicí přeplňovaných motorů. Benzínový 1.4TB o výkonu 120 k a 1.4TB MultiAir se 170 k doplní dvojice naftových agregátů 1.6 JTDM se 105 k a dvoulitr 2.0 JTDM se 170 k. Později je doplní ještě vrcholná verze Quadrifoglio Verde s jednotkou 1750 TBi s výkonem 235 k. Standardem všech verzí bude i systém Stop/Start.Veřejnosti se Alfa Romeo Giulietta ukáže na ženevském autosalonu v březnu příštího roku.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.