Po letním úniku špionážních fotek přímo z továrny a několika oficiálních informacích z počátku listopadu zveřejňuje nyní Alfa Romeo i první fotografie nástupce modelu 147. Navzdory všem očekáváním nese jméno Giulietta.
Přestože se ve spojitosti s nástupcem Alfy 147 doposud hovořilo o jménu Milano, pár měsícům před světovou premiérou je všechno jinak a nový vůz ponese legendární název Giulietta.Pětidveřový hatchback nižší střední třídy by měl dle výrobce poskytnout skvělé výkony při dynamické jízdě, zároveň ale být příjemným služebníkem i na každodenní cestování na ne zrovna kvalitních silnicích. Dopomoci by mu k tomu měl nový systém Alfa DNA, který dokáže upravit charakteristiky auta v závislosti na jízdním stylu a povrchu vozovky.Alfa DNA, jež bude standardem všech modelů Giulietta, nabídne trojici rozdílných režimů Dynamic, Normal a All Weather. Ty dovedou rozdílně nastavit odezvu motoru, řízení či chování elektronické uzávěrky diferenciálu a systému jízdní stability VDC.Alfa Romeo Giulietta je 435 cm dlouhá, 146 cm vysoká a 180 cm široká. Rozvor náprav činí 263 cm. Do jejího zavazadlového prostoru bude možné naložit 350 litrů nákladu.Zpočátku bude vůz nabízen se čtveřicí přeplňovaných motorů. Benzínový 1.4TB o výkonu 120 k a 1.4TB MultiAir se 170 k doplní dvojice naftových agregátů 1.6 JTDM se 105 k a dvoulitr 2.0 JTDM se 170 k. Později je doplní ještě vrcholná verze Quadrifoglio Verde s jednotkou 1750 TBi s výkonem 235 k. Standardem všech verzí bude i systém Stop/Start.Veřejnosti se Alfa Romeo Giulietta ukáže na ženevském autosalonu v březnu příštího roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?