Po letním úniku špionážních fotek přímo z továrny a několika oficiálních informacích z počátku listopadu zveřejňuje nyní Alfa Romeo i první fotografie nástupce modelu 147. Navzdory všem očekáváním nese jméno Giulietta.
Přestože se ve spojitosti s nástupcem Alfy 147 doposud hovořilo o jménu Milano, pár měsícům před světovou premiérou je všechno jinak a nový vůz ponese legendární název Giulietta.Pětidveřový hatchback nižší střední třídy by měl dle výrobce poskytnout skvělé výkony při dynamické jízdě, zároveň ale být příjemným služebníkem i na každodenní cestování na ne zrovna kvalitních silnicích. Dopomoci by mu k tomu měl nový systém Alfa DNA, který dokáže upravit charakteristiky auta v závislosti na jízdním stylu a povrchu vozovky.Alfa DNA, jež bude standardem všech modelů Giulietta, nabídne trojici rozdílných režimů Dynamic, Normal a All Weather. Ty dovedou rozdílně nastavit odezvu motoru, řízení či chování elektronické uzávěrky diferenciálu a systému jízdní stability VDC.Alfa Romeo Giulietta je 435 cm dlouhá, 146 cm vysoká a 180 cm široká. Rozvor náprav činí 263 cm. Do jejího zavazadlového prostoru bude možné naložit 350 litrů nákladu.Zpočátku bude vůz nabízen se čtveřicí přeplňovaných motorů. Benzínový 1.4TB o výkonu 120 k a 1.4TB MultiAir se 170 k doplní dvojice naftových agregátů 1.6 JTDM se 105 k a dvoulitr 2.0 JTDM se 170 k. Později je doplní ještě vrcholná verze Quadrifoglio Verde s jednotkou 1750 TBi s výkonem 235 k. Standardem všech verzí bude i systém Stop/Start.Veřejnosti se Alfa Romeo Giulietta ukáže na ženevském autosalonu v březnu příštího roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.