Kia se rozhodla nahradit obstarožní a nepříliš povedený Opirus svěžím a novým modelem Cadenza. Změna opravdu prospěla, máme tu finální údaje.
Nová Cadenza se drží pouhých pár centimetrů pod pětimetrovou hranicí, přesto je oproti Opirusu o něco menší. Díky prostorovým úsporám na technice, například na zadní nápravě, je v autě přesto více místa. Kufr má objem 451 litr.
Mimo to se podařilo snížit hmotnost a to o nikoliv zanedbatelných 130 kilo. I přesto je skelet tužší.
O pohon se postará trojice benzínových motorů, nejmenší čtyřválec nabídne výkon 165 koní, větší čtyřválec 2,4 pošle na vozovku rovných 200 koní a vrcholný šestiválec 3.5 se drží jen pět koní pod třísetkoňovou hranicí.
Prodeje začnou hned na začátku roku v Koreji, oficiální představení proběhne v Saudské Arábii. Kdy se dočká Evropa? Zatím nevíme.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?