Fiat zverejnil prvé oficiálne informácie o novej generácii rodinno-úžitkového modelu Fiat Dobló. Po tom, čo sa na verejnosť dostali neoficiálne fotografie osobnej verzie fiat zverejnil nové fotografie úžitkovej, ale aj čisto osobnej verzie.
Fiat Dobló druhej generácie zaujme typickou „fiatovskou“ štylistikou, hlavne v prednej časti karosérie. Tá dáva jasne najavo, že patrí do rodiny ostatných modelov značky vďaka charakteristickej rozmernej mriežke chladiča. Celkovo dostalo nové Dobló o čosi oblejšie tvary, prvoradý je však stále využiteľný vnútorný objem karosérie. Novinkou pre tento model sú tmavé predné a bočné stĺpiky karosérie a stúpajúca línia bočných okien.
Zadná stena je prísne kolmá, veko kufra má však pri osobnej verzii vďaka bohatému preskleniu zaujímavý dizajn. Úžitková verzia má zadné dvere otvárateľné do strán, zatiaľ čo osobná verzia dostala klasicky dohora vyklápateľné veko.
Nový Fiat Dobló stojí na novej podvozkovej platforme so základným rázvorom zväčšeným na 2755 mm, k dispozícii však bude dvojica rázvorov a dĺžok karosérie. Objem batožinového priestoru pri osobnej verzii činí 790 litrov, pri úžitkovej sa pohybuje v rozmedzí 3,4 – 4,2 m3. Pri osobnej verzii bude k dispozícii aj 7-miestne prevedenie interiéru.
Pod kapotou nájdeme jeden benzínový motor 1,4 16V s výkonom 70 kW, k dispozícii sú aj moderné turbodiesely 1,3 Multijet (66 kW), 1,6 Multijet (77 kW) a 2,0 Multijet (99 kW). Fiat Dobló sa do predajní dostane už začiatkom budúceho roka.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?