Fiat zverejnil prvé oficiálne informácie o novej generácii rodinno-úžitkového modelu Fiat Dobló. Po tom, čo sa na verejnosť dostali neoficiálne fotografie osobnej verzie fiat zverejnil nové fotografie úžitkovej, ale aj čisto osobnej verzie.
Fiat Dobló druhej generácie zaujme typickou „fiatovskou“ štylistikou, hlavne v prednej časti karosérie. Tá dáva jasne najavo, že patrí do rodiny ostatných modelov značky vďaka charakteristickej rozmernej mriežke chladiča. Celkovo dostalo nové Dobló o čosi oblejšie tvary, prvoradý je však stále využiteľný vnútorný objem karosérie. Novinkou pre tento model sú tmavé predné a bočné stĺpiky karosérie a stúpajúca línia bočných okien.
Zadná stena je prísne kolmá, veko kufra má však pri osobnej verzii vďaka bohatému preskleniu zaujímavý dizajn. Úžitková verzia má zadné dvere otvárateľné do strán, zatiaľ čo osobná verzia dostala klasicky dohora vyklápateľné veko.
Nový Fiat Dobló stojí na novej podvozkovej platforme so základným rázvorom zväčšeným na 2755 mm, k dispozícii však bude dvojica rázvorov a dĺžok karosérie. Objem batožinového priestoru pri osobnej verzii činí 790 litrov, pri úžitkovej sa pohybuje v rozmedzí 3,4 – 4,2 m3. Pri osobnej verzii bude k dispozícii aj 7-miestne prevedenie interiéru.
Pod kapotou nájdeme jeden benzínový motor 1,4 16V s výkonom 70 kW, k dispozícii sú aj moderné turbodiesely 1,3 Multijet (66 kW), 1,6 Multijet (77 kW) a 2,0 Multijet (99 kW). Fiat Dobló sa do predajní dostane už začiatkom budúceho roka.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.