Modernizovaný kórejský hatchback Kia Rio po úspešnom začiatku predaja na domácom trhu čoskoro zavíta aj na tie európske. Faceliftované prevedenie sa od predchádzajúcej verzie odlišuje novym dizajnom exteriéru a drobnými zmenami v interiéri vozidla.
O pripravovanej modernizácii modelu Kia Rio sme vás informovali už začiatkom leta. Vtedy sa chystalo uvedenie faceliftovaného modelu najprv na domáci kórejský trh, no onedlho sa nová Kia Rio ocitne aj v európskych showroomoch.
Facelift sa prejavil hlavne v prednej časti modelu Rio, a to rovnako v prípade sedanu, ako aj verzie hatchback. Predná časť teraz štylisticky korešponduje s najnovšími produktmi značky Kia, predný nárazník a maska chladiča však najviac pripomínajú faceliftovaný cee´d. Vzadu pribudol nový nárazník, dokonca aj s náznakom difúzora. Ten sa však bude dodávať zrejme len s vyššími verziami výbavy. V interiéri sa toho veľa nezmenilo, najpodstatnejšou novinkou sa tak stane nový multifunkčný volant. Okrem toho pribudlo nové originálne autorádio a zopár menších detailov.
V Európe by mali ostať zachované tri stupne výbavy kombinované s osvedčenými agregátmi 1,4 CVVT a 1,6 CVVT. V ponuke ostane aj naftový agregát 1,5 CRDi. Modernizované prevedenie by sa do Európy malo dostať na prelome rokov.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.