Modernizovaný kórejský hatchback Kia Rio po úspešnom začiatku predaja na domácom trhu čoskoro zavíta aj na tie európske. Faceliftované prevedenie sa od predchádzajúcej verzie odlišuje novym dizajnom exteriéru a drobnými zmenami v interiéri vozidla.
O pripravovanej modernizácii modelu Kia Rio sme vás informovali už začiatkom leta. Vtedy sa chystalo uvedenie faceliftovaného modelu najprv na domáci kórejský trh, no onedlho sa nová Kia Rio ocitne aj v európskych showroomoch.
Facelift sa prejavil hlavne v prednej časti modelu Rio, a to rovnako v prípade sedanu, ako aj verzie hatchback. Predná časť teraz štylisticky korešponduje s najnovšími produktmi značky Kia, predný nárazník a maska chladiča však najviac pripomínajú faceliftovaný cee´d. Vzadu pribudol nový nárazník, dokonca aj s náznakom difúzora. Ten sa však bude dodávať zrejme len s vyššími verziami výbavy. V interiéri sa toho veľa nezmenilo, najpodstatnejšou novinkou sa tak stane nový multifunkčný volant. Okrem toho pribudlo nové originálne autorádio a zopár menších detailov.
V Európe by mali ostať zachované tri stupne výbavy kombinované s osvedčenými agregátmi 1,4 CVVT a 1,6 CVVT. V ponuke ostane aj naftový agregát 1,5 CRDi. Modernizované prevedenie by sa do Európy malo dostať na prelome rokov.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?