Nissan představil druhou generaci svého modelu Fuga domácímu publiku na domácím autosalonu. K nám se dostane se znakem Infiniti.
Tohle není žádný uhlazený vůz moderní doby. Tohle je Fuga. Ty boubelaté tvary, kolmě se zvedající příď, aby mohla vytvořit elegantní oblouček, žádná ostrá linie, jen samé naducané, ladně se prolínající a přitom jinak jednoduché tvary. To je baroko.
Bach by byl jistě hrdý i na tuto fugu.
Nissan Fuga je veskrze jen již dříve představeným Infiniti M. V Japonsku ale automobilka prodává i luxusnější modely pod vlastní značkou, proto tu máme i Fugu.
Až se pět metrů dlouhá Fuga začne prodávat, pod kapotou bude mít dva šestiválce, 2,5 a 3,7 litru, čase přijde i hybridní verze.
Auto je, jak je u Japonců zvykem, napěchováno elektronikou. Proto můžeme počítat se systémy zabraňujícími například opuštění jízdního pruhu, smyku (kromě klasického ESP je využíváno i řízení zadní nápravy), ale i havárii v zatáčce, auto totiž podle dat z GPS dokáže před zatáčkou samo zpomalit. Zkrátka doba, kdy bude řidič jen pasažérem se blíží.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.