Nissan představil druhou generaci svého modelu Fuga domácímu publiku na domácím autosalonu. K nám se dostane se znakem Infiniti.
Tohle není žádný uhlazený vůz moderní doby. Tohle je Fuga. Ty boubelaté tvary, kolmě se zvedající příď, aby mohla vytvořit elegantní oblouček, žádná ostrá linie, jen samé naducané, ladně se prolínající a přitom jinak jednoduché tvary. To je baroko.
Bach by byl jistě hrdý i na tuto fugu.
Nissan Fuga je veskrze jen již dříve představeným Infiniti M. V Japonsku ale automobilka prodává i luxusnější modely pod vlastní značkou, proto tu máme i Fugu.
Až se pět metrů dlouhá Fuga začne prodávat, pod kapotou bude mít dva šestiválce, 2,5 a 3,7 litru, čase přijde i hybridní verze.
Auto je, jak je u Japonců zvykem, napěchováno elektronikou. Proto můžeme počítat se systémy zabraňujícími například opuštění jízdního pruhu, smyku (kromě klasického ESP je využíváno i řízení zadní nápravy), ale i havárii v zatáčce, auto totiž podle dat z GPS dokáže před zatáčkou samo zpomalit. Zkrátka doba, kdy bude řidič jen pasažérem se blíží.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?