Lexus po letech odhalování konceptů a utajování detailů konečně vypouští sériovou podobu supersportu LF-A. Svět spatří jen 500 těchto úchvatných vozů.
Desetiválec o objemu 4,8 litru. Výkon 560 koní. Redline na 9000 otáčkách za minutu. To je dost informací k tomu, aby stoupnul adrenalin snad každému fandovi čtyř kol.
Lexus se se svým supersportem LF-A pochlubil na autosalonu v Tokiu a to ve světové premiéře. Rovnou také oznámil, že celá produkce bude omezena pouhými pěti sty kusy.
Výkon 560 koní při 8700 otáčkách za minutu se rozvádí přes pohon všech kol, použitou technologií je diferenciál Torsen.
Pro správnou rychlost je třeba i nízká hmotnost, proto je 65 % karoserie z karbonových vláken. Hmotnost je i tak nemalých, ale nikterak zničujících 1480 kilo. Zrychlení z klidu na stovku trvá jen 3,7 sekundy a maximální rychlost si sáhne na 320 kilometrů v hodině.
A na závěr cena. Jen milých 6 a půl milionu korun.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?