Idnická automobilka TATA predstavuje novú generáciu malého sedanu s názvom Indigo Manza. Oproti predchodcovi pribudol prívlastok Manza, zväčšila s karoséria a zmeny zasiahli aj interiér.
Indická automobilka Tata Motors predstavuje novú generáciu svojho malého sedanu Indigo s prívlastkom Manza. Od predchádzajúcej generácie sa odlišuje novým dizajnom, komfortnejším interiérom a väčšími rozmermi karosérie.
Dizajn prednej časti vychádza z malého hatchbacku Indica Vista, oproti predchodcovi má modernejšie línie, no nemôžeme sa ubrániť dojmu, že karoséria je celkovo priúzka. Veď posúďte sami, dĺžka sa natiahla z pôvodných 4 176 mm na 4 413 mm, rázvor narástol na hodnotu 2 520 mm (+70 mm) – to všetko pri výške karosérie 1 550 mm. Plusom je ale objem batožinového priestoru 460 litrov.
Interiér ponúka modernejšie tvary a komfortnejšiu výbavu, ktorou za konkurenciou nezaostáva (airbagy, posilňovač riadenia, elektrické ovládanie okien, palubný počítač, autorádio s Bluetooth a USB,...).
Pod kapotou modelu Indigo Manza môže byť jeden z dvojice agregátov – naftový turbodiesel Qadrajet s objemom 1,3 litra a výkonom 90 koní a benzínový agregát Safire s objemom 1,4 litra a rovnakým výkonom. Tieto motory, rovnako ako aj prevodovka, pochádzajú z dielní talianskeho Fiatu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?