Idnická automobilka TATA predstavuje novú generáciu malého sedanu s názvom Indigo Manza. Oproti predchodcovi pribudol prívlastok Manza, zväčšila s karoséria a zmeny zasiahli aj interiér.
Indická automobilka Tata Motors predstavuje novú generáciu svojho malého sedanu Indigo s prívlastkom Manza. Od predchádzajúcej generácie sa odlišuje novým dizajnom, komfortnejším interiérom a väčšími rozmermi karosérie.
Dizajn prednej časti vychádza z malého hatchbacku Indica Vista, oproti predchodcovi má modernejšie línie, no nemôžeme sa ubrániť dojmu, že karoséria je celkovo priúzka. Veď posúďte sami, dĺžka sa natiahla z pôvodných 4 176 mm na 4 413 mm, rázvor narástol na hodnotu 2 520 mm (+70 mm) – to všetko pri výške karosérie 1 550 mm. Plusom je ale objem batožinového priestoru 460 litrov.
Interiér ponúka modernejšie tvary a komfortnejšiu výbavu, ktorou za konkurenciou nezaostáva (airbagy, posilňovač riadenia, elektrické ovládanie okien, palubný počítač, autorádio s Bluetooth a USB,...).
Pod kapotou modelu Indigo Manza môže byť jeden z dvojice agregátov – naftový turbodiesel Qadrajet s objemom 1,3 litra a výkonom 90 koní a benzínový agregát Safire s objemom 1,4 litra a rovnakým výkonom. Tieto motory, rovnako ako aj prevodovka, pochádzajú z dielní talianskeho Fiatu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?