Autosalon v Tokiu nebude jen o ekologii, jak by se z mnoha minulých článků dalo pochopit. Na tomto autosalonu se objeví i něco pro opravdového řidiče.
Sporťák od specialisty na závodní vozy Suzusho s bere kousek od každého. Když se na něj podíváte, jsem si téměř jist, že na něm najdete několik křivek z Pagani Zonda, několik křivek z Ferrari Enzo, to vše je ale zabaleno do karoserie s rozměry srovnatelnými s Lotusem Exige.
Dárcem orgánů je rychlá Mazda 3 MPS. Motor o objemu 2,3 s turbem je naladěn na výkon dostačujících 270 koní. To ovšem neřekne tolik jako to, že tato novinka je o šest metráků lehčí než onen dárce orgánů. Při hmotnosti 850 kilo je i 270 koní dost.
Design je z pera tvůrce formulí 1, Kenji Mimury.
Auto půjde do prodejů příští rok a to za ceny kolem 865 tisíc korun. Ovšem mám obavu, že v tomto případě Evropa ostrouhá...
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?