Nemecký Ford má veľké plány aj v krajinách mimo Európy a USA. Tentokrát ide o Indiu, kde si svoju premiéru odbil nový Ford Figo, čo je vlastne modernizovaná staršia Fiesta v európskej špecifikácii.
Americko-nemecký výrobca automobilov Ford má s Fiestou predchádzajúcej generácie ďalšie smelé plány, ktoré využije v rozvojovej Indii. V marci 2010 totiž Ford plánuje začiatok predaja nového Fordu Figo, ktoré bude prioritne určený pre indický automobilový trh.
Nový indický Ford Figo však nie je ničím iným, než európskou verziou známeho modelu Fiesta predchádzajúcej generácie, samozrejme, s drobnými kozmetickými úpravami exteriéru, ale aj interiéru. Predná časť má novú masku v štýle najnovších Fordov, predné svetlomety Fordu Figo kombinujú tvary predchádzajúcej a súčastnej Fiesty. Pri pohľade z profilu pribudol prelis, ktorý sa tiahne dverami vo výške kľučiek dverí, zadné partie taktiež zasiahli drobné retuše. Zadné okno má vo svojich spodných rohoch skosený tvar, ktorý ladí s efektnou grafikou koncových svetiel. Prepracovaný je aj zadný nárazník s imitáciou difúzora. Interiér Fordu Figo bude mať v porovnaní s minulou Fiestou modernejšie tvary korešpondujúce s modernejšími vozidlami značky.
Musím sa priznať, že takáto modernizácia predchádzajúcej generácie Fiesty sa mi veľmi pozdáva, takýto model by si svoje miesto zrejme našiel aj na európskom trhu, podobne ako Fiat Punto Classic, Peugeot 206+ alebo Renault Clio Storia. Ponuka motorizácie zatiaľ nebola zverejnená, nakoľko Ford plánuje sériovú produkciu tohto modelu až v marci budúceho roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.