Z Indie do Evropy v blízké době poputují první kusy přímo zákazníkům. Tak daleko je výroba nového městského elektromobilu s miniaturními rozměry.
Na celém indickém vozítku je nejzajímavější jedna věc - cena. Ta je vskutku lidová, vždyť vůz je možné pořídit už za 10 tisíc euro, tedy podle dnešního kurzu za čtvrt milionu. Za tuto cenu je možné koupit verzi s klasickými olověnými bateriemi, o pět tisíc euro dražší bude možné koupit auto s moderními bateriemi typu Li-Ion.
Má to ale háček, cena zahrnuje jen samotný vůz, nikoliv baterie do něj. Ty je možné dokoupit také, ale automobilka nabízí možnost splácení ceny baterií v poměrně nízkých měsíčních splátkách.
V těchto splátkách bude zahrnut i pokročilý telematický systém. Ten přes mobilní operátory a internet komunikuje s centrálou a dokáže vyřešit například stav úplného vybití baterií bez dosahu elektrického proudu. Centrála dokáže podle informací z vozu vyždímat z baterií ještě další nouzovou elektřinu na dojetí k nejbližší elektrické přípojce.
Čtyřmístný hatchback s bateriemi Li-Ion dokáže jet rychlostí až 104 km/h a dojezd je stanoven na 160 kilometrů. Standardní nabíjecí cyklus trvá 8 hodin, rychlonabíjení to ale zvládne za hodinku a půl. Rychlé patnáctiminutové nabíjení dá energii na 40 kilometrů cesty.
U olověných baterií je rychlost omezena na 80 km/h, podobně jako dojezd, ten ja taktéž 80 kilometrů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.