Z Indie do Evropy v blízké době poputují první kusy přímo zákazníkům. Tak daleko je výroba nového městského elektromobilu s miniaturními rozměry.
Na celém indickém vozítku je nejzajímavější jedna věc - cena. Ta je vskutku lidová, vždyť vůz je možné pořídit už za 10 tisíc euro, tedy podle dnešního kurzu za čtvrt milionu. Za tuto cenu je možné koupit verzi s klasickými olověnými bateriemi, o pět tisíc euro dražší bude možné koupit auto s moderními bateriemi typu Li-Ion.
Má to ale háček, cena zahrnuje jen samotný vůz, nikoliv baterie do něj. Ty je možné dokoupit také, ale automobilka nabízí možnost splácení ceny baterií v poměrně nízkých měsíčních splátkách.
V těchto splátkách bude zahrnut i pokročilý telematický systém. Ten přes mobilní operátory a internet komunikuje s centrálou a dokáže vyřešit například stav úplného vybití baterií bez dosahu elektrického proudu. Centrála dokáže podle informací z vozu vyždímat z baterií ještě další nouzovou elektřinu na dojetí k nejbližší elektrické přípojce.
Čtyřmístný hatchback s bateriemi Li-Ion dokáže jet rychlostí až 104 km/h a dojezd je stanoven na 160 kilometrů. Standardní nabíjecí cyklus trvá 8 hodin, rychlonabíjení to ale zvládne za hodinku a půl. Rychlé patnáctiminutové nabíjení dá energii na 40 kilometrů cesty.
U olověných baterií je rychlost omezena na 80 km/h, podobně jako dojezd, ten ja taktéž 80 kilometrů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.