Aston konečně po letech čekání ukázal finální verzi svého překrásného sedanu jménem Rapide. Při přerodu z konceptu neztratil ani píď své krásy.
Na Rapide jsme se opravdu nemohli dočkat. Jeden z nejexkluzivnějších sedanů světa nás napínal až příliš dlouho. Ale dočkali jsme se.
Uprostřed skvostného vozu o délce přes pět metrů bije srdce se dvanácti válci a čtyřiceti osmi ventily, jehož výkon je 470 koní. Pro podobný sedan asi tak akorát.
Díky němu se může čtyřčlenná posádka podívat až za hranici tří set kilometrů v hodině, pravda jen o tři km/h. Z klidu na stovku zrychlí Rapide za 5,3 sekundy.
Do takto luxusního vozu nabízí Aston docela přirozeně neskutečné množství různých systémů, kromě snad všech myslitelných elektronických pomocníků tu máme například zábavný systém s obrazovkami na obou zadních sedadlech, měničem na 6 DVD, bezdrátovými sluchátky, všemožnými konektory a audiosoupravou o výkonu 1000 W od Bang & Olufsen.
Srdeční řidiče zase potěší samosvorný diferenciál na zadní nápravě, kam je posílán veškerý výkon vozu. O bezpečné zastavení se starají šestipístkové brzdy o průměru 390 mm vepředu a vzadu svírají čtyřpístkové třmeny kotouče o průměru 360 mm. I proto se vůz neobejde bez dvacetipalcových kol.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.