Aston konečně po letech čekání ukázal finální verzi svého překrásného sedanu jménem Rapide. Při přerodu z konceptu neztratil ani píď své krásy.
Na Rapide jsme se opravdu nemohli dočkat. Jeden z nejexkluzivnějších sedanů světa nás napínal až příliš dlouho. Ale dočkali jsme se.
Uprostřed skvostného vozu o délce přes pět metrů bije srdce se dvanácti válci a čtyřiceti osmi ventily, jehož výkon je 470 koní. Pro podobný sedan asi tak akorát.
Díky němu se může čtyřčlenná posádka podívat až za hranici tří set kilometrů v hodině, pravda jen o tři km/h. Z klidu na stovku zrychlí Rapide za 5,3 sekundy.
Do takto luxusního vozu nabízí Aston docela přirozeně neskutečné množství různých systémů, kromě snad všech myslitelných elektronických pomocníků tu máme například zábavný systém s obrazovkami na obou zadních sedadlech, měničem na 6 DVD, bezdrátovými sluchátky, všemožnými konektory a audiosoupravou o výkonu 1000 W od Bang & Olufsen.
Srdeční řidiče zase potěší samosvorný diferenciál na zadní nápravě, kam je posílán veškerý výkon vozu. O bezpečné zastavení se starají šestipístkové brzdy o průměru 390 mm vepředu a vzadu svírají čtyřpístkové třmeny kotouče o průměru 360 mm. I proto se vůz neobejde bez dvacetipalcových kol.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?