Očekávaný supersport, Lamborghini Reventón roadster, je na světě. Italská automobilka vypustial oficiální detaily svého supervozu.
Co čekat od roadsteru, který je odvozen od takového vozu, jakým byl Reventón kupé? Samozřejmě dokonalost.
Odstranění střechy je u většiny sportovních vozů docela vážným problémem, ale u Lamborghini se s tím vypořádali se ctí. Díky pevné struktuře karoserie se odstranění střechy promítlo na zvýšení hmotnosti jen pětadvaceti kilogramy. Finální hmotnost je těsně pod sedmnácti sty kily.
Kupé i roadster v sobě nezapřou inspiraci stíhacími letouny. Podle toho vypadá mimo jiné i interiér.
Srdce najdeme pod kapotou a dává výkon 670 koní. Jde o dvanáctiválec o objemu 6,5 litru. S ním je supersportovní vůz katapultován na stovku za 3,4 sekundy a maximální rychlost je 330 km/h.
Každý z Reventónů Spyder bude stát 1,1 milionu euro (bez daní) a první dodávky začnou v říjnu. Chcete jedno? Máte smůlu, ani ne dvacet vozů (přesné číslo automobilka nesdělila) dostanou jen věrní sběratelé.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.