Očekávaný supersport, Lamborghini Reventón roadster, je na světě. Italská automobilka vypustial oficiální detaily svého supervozu.
Co čekat od roadsteru, který je odvozen od takového vozu, jakým byl Reventón kupé? Samozřejmě dokonalost.
Odstranění střechy je u většiny sportovních vozů docela vážným problémem, ale u Lamborghini se s tím vypořádali se ctí. Díky pevné struktuře karoserie se odstranění střechy promítlo na zvýšení hmotnosti jen pětadvaceti kilogramy. Finální hmotnost je těsně pod sedmnácti sty kily.
Kupé i roadster v sobě nezapřou inspiraci stíhacími letouny. Podle toho vypadá mimo jiné i interiér.
Srdce najdeme pod kapotou a dává výkon 670 koní. Jde o dvanáctiválec o objemu 6,5 litru. S ním je supersportovní vůz katapultován na stovku za 3,4 sekundy a maximální rychlost je 330 km/h.
Každý z Reventónů Spyder bude stát 1,1 milionu euro (bez daní) a první dodávky začnou v říjnu. Chcete jedno? Máte smůlu, ani ne dvacet vozů (přesné číslo automobilka nesdělila) dostanou jen věrní sběratelé.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?