Očekávaný supersport, Lamborghini Reventón roadster, je na světě. Italská automobilka vypustial oficiální detaily svého supervozu.
Co čekat od roadsteru, který je odvozen od takového vozu, jakým byl Reventón kupé? Samozřejmě dokonalost.
Odstranění střechy je u většiny sportovních vozů docela vážným problémem, ale u Lamborghini se s tím vypořádali se ctí. Díky pevné struktuře karoserie se odstranění střechy promítlo na zvýšení hmotnosti jen pětadvaceti kilogramy. Finální hmotnost je těsně pod sedmnácti sty kily.
Kupé i roadster v sobě nezapřou inspiraci stíhacími letouny. Podle toho vypadá mimo jiné i interiér.
Srdce najdeme pod kapotou a dává výkon 670 koní. Jde o dvanáctiválec o objemu 6,5 litru. S ním je supersportovní vůz katapultován na stovku za 3,4 sekundy a maximální rychlost je 330 km/h.
Každý z Reventónů Spyder bude stát 1,1 milionu euro (bez daní) a první dodávky začnou v říjnu. Chcete jedno? Máte smůlu, ani ne dvacet vozů (přesné číslo automobilka nesdělila) dostanou jen věrní sběratelé.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?