Volkswagen se rozhodl pokračovat v donwsizingu a proto jeho nejrychlejší Golf už není tím čím bývat - šestiválcem. Nadopovaný čtyřválec tu práci musí zvládnout sám.
Volkswagen Golf ještě nikdy nebyl silnější. Tedy na výrobních linkách, pokud nepočítáme závodní a jiné speciály.
Oproti minulé generaci zmizel zpod kapoty motor 3,2 V6 a nahradil ho kompaktnější přeplňovaný dvoulitr. Ovšem není to úplně na škodu, tento motor je totiž o dalších 15 koní silnější než byl starší šestiválec, výkon vrcholí na 265 koních a točivý moment je udáván na 350 Nm.
Podobně jako dříve, i nyní je nejsilnější Golf vybaven pohonem všech kol a to mu zaručí svižný rozjezd, na stovce může být za 6 a půl sekundy.
Jeden díl mezi motorem a koly jsme vynechali - převodovku. Volkswagen nabídne buď manuál nebo dvouspojkovou DSG podle přání zákazníka.
Očekávejme samozřejmě rádné úpravy na podvozku tak, aby se vůz porval s přísunem výkonu. I interiér dostal nová anatomická sedadla pro opravdu sportovní jízdu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.