Volkswagen se rozhodl pokračovat v donwsizingu a proto jeho nejrychlejší Golf už není tím čím bývat - šestiválcem. Nadopovaný čtyřválec tu práci musí zvládnout sám.
Volkswagen Golf ještě nikdy nebyl silnější. Tedy na výrobních linkách, pokud nepočítáme závodní a jiné speciály.
Oproti minulé generaci zmizel zpod kapoty motor 3,2 V6 a nahradil ho kompaktnější přeplňovaný dvoulitr. Ovšem není to úplně na škodu, tento motor je totiž o dalších 15 koní silnější než byl starší šestiválec, výkon vrcholí na 265 koních a točivý moment je udáván na 350 Nm.
Podobně jako dříve, i nyní je nejsilnější Golf vybaven pohonem všech kol a to mu zaručí svižný rozjezd, na stovce může být za 6 a půl sekundy.
Jeden díl mezi motorem a koly jsme vynechali - převodovku. Volkswagen nabídne buď manuál nebo dvouspojkovou DSG podle přání zákazníka.
Očekávejme samozřejmě rádné úpravy na podvozku tak, aby se vůz porval s přísunem výkonu. I interiér dostal nová anatomická sedadla pro opravdu sportovní jízdu.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?