Nemecký Ford chystá na budúci týždeň dvojicu prekvapení. O tie sa postarajú "family friendly" modely v podobe nového Fordu C-Max a jeho 7-miestneho súrodenca s prívlastkom Grand.
Už o týždeň sa verejnosti otvoria brány očakávaného autosalónu vo Frankfurte. Automobilky si pre túto príležitosť chystajú záplavu noviniek, pozadu nezostáva ani Ford. Pred pár dňami sme vám priniesli prvé snímky nového rodinného modelu C-Max, dnes sa k nemu pridáva aj väčší 7-miestny brat s prívlastkom Grand.
Ford Grand C-Max zdieľa s menším 5-miestnym bratom spoločné tvary, avšak od B-stĺpikov sa situácia mení. Grand C-Max pre zadných pasažierov ponúka dvojicu posuvných bočných dverí, aby tak zabezpečil pohodlnejší prístup na zadný rad sedadiel. Ten však zrejme nebude určený pre dospelých cestujúcich, podobne ako u konkurencie.
Ford dnes okrem 7-miestnej verzie C-Maxu prvýkrát úkázal aj interiér oboch modelov, ktorý by mal byť pre obe verzie totožný. Kabína prekvapí príjemným dizajnom, ponúka kombináciu prvkov z novej Fiesty, resp. Mondea. Celok však z fotografií pôsobí celkom vyváženým dojmom.
Pod kapotou bude mať premiéru nový benzínový turbomotor 1,6 Ecoboost, ktorý ponúkne trojicu výkonových verzií – 96, 110 a 132 kW.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?