Malá automobilka Wiesmann připravuje pro autosalonu Frankfurt opravdu zajímavý vůz. Bude jím otevřený roadster odvozený od modelu MF5.
Automobilka do světa zatím vypustila jen sexy záď tohoto vozu, příď zatím neznáme. Určitě zaujme výrazné lakování a barevné sladění bílého vozu s červenou skládací střechou.
V technických údajích se dočteme, že roadster bude poháněn desetiválcem o výkonu 507 koní, tedy přesně tím, který je pod kapotou současných BMW M5 a M6.
Výkon z něj jde přes sedmistupňovou převodovku SMG na zadní kola. Díky vysokému výkonu a poměrně nízké hmotnosti má roadster perfektní poměr výkonu a hmotnosti, každý kůň v motoru přes sebou tlačí jen 2,7 kilo hmotnosti.
Maximální rychlost proto o deset kilometrů v hodině přesáhne metu tří set a také zrychlení se odehraje těsně pod čtyřmi sekundami - za 3,9.
Tato krásna se vyrobí jen v pětapadesáti exemplářích a cena bude 190 tisíc euro, tedy necelých pět milionů korun. Wiesmann zatím neřekl, kdy započne výroba.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?