Malá automobilka Wiesmann připravuje pro autosalonu Frankfurt opravdu zajímavý vůz. Bude jím otevřený roadster odvozený od modelu MF5.
Automobilka do světa zatím vypustila jen sexy záď tohoto vozu, příď zatím neznáme. Určitě zaujme výrazné lakování a barevné sladění bílého vozu s červenou skládací střechou.
V technických údajích se dočteme, že roadster bude poháněn desetiválcem o výkonu 507 koní, tedy přesně tím, který je pod kapotou současných BMW M5 a M6.
Výkon z něj jde přes sedmistupňovou převodovku SMG na zadní kola. Díky vysokému výkonu a poměrně nízké hmotnosti má roadster perfektní poměr výkonu a hmotnosti, každý kůň v motoru přes sebou tlačí jen 2,7 kilo hmotnosti.
Maximální rychlost proto o deset kilometrů v hodině přesáhne metu tří set a také zrychlení se odehraje těsně pod čtyřmi sekundami - za 3,9.
Tato krásna se vyrobí jen v pětapadesáti exemplářích a cena bude 190 tisíc euro, tedy necelých pět milionů korun. Wiesmann zatím neřekl, kdy započne výroba.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?