Malá automobilka Wiesmann připravuje pro autosalonu Frankfurt opravdu zajímavý vůz. Bude jím otevřený roadster odvozený od modelu MF5.
Automobilka do světa zatím vypustila jen sexy záď tohoto vozu, příď zatím neznáme. Určitě zaujme výrazné lakování a barevné sladění bílého vozu s červenou skládací střechou.
V technických údajích se dočteme, že roadster bude poháněn desetiválcem o výkonu 507 koní, tedy přesně tím, který je pod kapotou současných BMW M5 a M6.
Výkon z něj jde přes sedmistupňovou převodovku SMG na zadní kola. Díky vysokému výkonu a poměrně nízké hmotnosti má roadster perfektní poměr výkonu a hmotnosti, každý kůň v motoru přes sebou tlačí jen 2,7 kilo hmotnosti.
Maximální rychlost proto o deset kilometrů v hodině přesáhne metu tří set a také zrychlení se odehraje těsně pod čtyřmi sekundami - za 3,9.
Tato krásna se vyrobí jen v pětapadesáti exemplářích a cena bude 190 tisíc euro, tedy necelých pět milionů korun. Wiesmann zatím neřekl, kdy započne výroba.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?