Japonský Lexus sa rozhodol rozvíriť hladinu vo vodách nižšej strednej triedy. Po vzore konkurenčných prémiových modeloch BMW 1 alebo Audi A3 pripravuje svojho zástupcu, zatiaľ iba v podobe konceptu LF-Ch.
Japonský výrobca prémiových vozidiel Lexus chystá novinku v nižšej strednej triede, ktorá pre neho doteraz znamenala veľkú neznámu. Podobne však uvažoval Mercedes s triedou A, BMW s modelom radu 1 alebo Audi A3. Poslednou novinkou prémiového výrobcu v tejto triede bolo Volvo C30.
Lexus vstupuje do nižšej triedy v podobe konceptu full-hybridu LF-Ch, ktorý prináša päťdverovú karosériu športových tvarov so zamaskovanými kľučkami druhého páru bočných dverí. Z priložených fotografií môžeme vyčítať dizajnovú originalitu automobilky Lexus, koncept si zachováva prvky značky Lexus a nekopíruje ich od ostatných.
Sériový model by sa mal na trhu objaviť už čoskoro, neprekvapí, že bude k dispozícii aj ako hybridná verzia (podobne, ako sesterská Toyota Auris).
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?