Kórejský Hyundai sa za posledné roky poriadne vytiahol. Po revolučnom hatchbacku i30 chystá podobnú revolúciu s novou Sonatou, ktorá by mala uzrieť svetlo sveta už v budúcom roku. Dnes máme k dispozícii prvé fotografie a skice sériovej podoby nového kórejského sedanu.
Hyundai prežíva v poslednom období revolučné zmeny. Po úspešných modeloch Hyundai i30, i20 a i10, nových SUV ix55 a ix35 príde úplne nový sedan s tvarmi kupé so starým názvom Sonata.
Hyundai nedávno zverejnil prvé náčrty novej Sonaty, ktorým sekundujú prvé fotografie hotového modelu. Dizajnu novej Sonaty sa z fotografií nedá uprieť elegancia a príťažlivosť, oproti predchodcovi nová Sonata ponúkne podstatne vyššiu dávku prestíže – a to vďaka novým tvarom v štýle VW Passat CC alebo Mercedesu CLS.
Prednej časti dominuje chrómovaná maska so svetlometmi pretiahnutými do bokov karosérie, z profilu má nová Sonata tvar pripomínajúci kupé. Novinka však má 4 dvere a zadok ukončený elegantne tvarovanými koncovými svetlometmi. Interiér bude , podobne ako exteriér, po všetkých stránkach úplne nový s väčšími technickými vymoženosťami. Očakávajú sa kvalitnejšie materiály a dokonalejšie spracovanie s nádychom luxusu.
Pod kapotu sa chystajú novinky v podobe nového turbodiesela 2,0 CRDi s výkonom 185 koní. Chýbať nebudú ani 6- a 4-valcové benzínové pohonné jednotky. Nová Sonata sa svetu predstaví na jednom z najbližších autosalónov, v predajniach by sa mala objaviť už v prvej polovici budúceho roka.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.