Kórejský Hyundai sa za posledné roky poriadne vytiahol. Po revolučnom hatchbacku i30 chystá podobnú revolúciu s novou Sonatou, ktorá by mala uzrieť svetlo sveta už v budúcom roku. Dnes máme k dispozícii prvé fotografie a skice sériovej podoby nového kórejského sedanu.
Hyundai prežíva v poslednom období revolučné zmeny. Po úspešných modeloch Hyundai i30, i20 a i10, nových SUV ix55 a ix35 príde úplne nový sedan s tvarmi kupé so starým názvom Sonata.
Hyundai nedávno zverejnil prvé náčrty novej Sonaty, ktorým sekundujú prvé fotografie hotového modelu. Dizajnu novej Sonaty sa z fotografií nedá uprieť elegancia a príťažlivosť, oproti predchodcovi nová Sonata ponúkne podstatne vyššiu dávku prestíže – a to vďaka novým tvarom v štýle VW Passat CC alebo Mercedesu CLS.
Prednej časti dominuje chrómovaná maska so svetlometmi pretiahnutými do bokov karosérie, z profilu má nová Sonata tvar pripomínajúci kupé. Novinka však má 4 dvere a zadok ukončený elegantne tvarovanými koncovými svetlometmi. Interiér bude , podobne ako exteriér, po všetkých stránkach úplne nový s väčšími technickými vymoženosťami. Očakávajú sa kvalitnejšie materiály a dokonalejšie spracovanie s nádychom luxusu.
Pod kapotu sa chystajú novinky v podobe nového turbodiesela 2,0 CRDi s výkonom 185 koní. Chýbať nebudú ani 6- a 4-valcové benzínové pohonné jednotky. Nová Sonata sa svetu predstaví na jednom z najbližších autosalónov, v predajniach by sa mala objaviť už v prvej polovici budúceho roka.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.