Kórejský Hyundai sa za posledné roky poriadne vytiahol. Po revolučnom hatchbacku i30 chystá podobnú revolúciu s novou Sonatou, ktorá by mala uzrieť svetlo sveta už v budúcom roku. Dnes máme k dispozícii prvé fotografie a skice sériovej podoby nového kórejského sedanu.
Hyundai prežíva v poslednom období revolučné zmeny. Po úspešných modeloch Hyundai i30, i20 a i10, nových SUV ix55 a ix35 príde úplne nový sedan s tvarmi kupé so starým názvom Sonata.
Hyundai nedávno zverejnil prvé náčrty novej Sonaty, ktorým sekundujú prvé fotografie hotového modelu. Dizajnu novej Sonaty sa z fotografií nedá uprieť elegancia a príťažlivosť, oproti predchodcovi nová Sonata ponúkne podstatne vyššiu dávku prestíže – a to vďaka novým tvarom v štýle VW Passat CC alebo Mercedesu CLS.
Prednej časti dominuje chrómovaná maska so svetlometmi pretiahnutými do bokov karosérie, z profilu má nová Sonata tvar pripomínajúci kupé. Novinka však má 4 dvere a zadok ukončený elegantne tvarovanými koncovými svetlometmi. Interiér bude , podobne ako exteriér, po všetkých stránkach úplne nový s väčšími technickými vymoženosťami. Očakávajú sa kvalitnejšie materiály a dokonalejšie spracovanie s nádychom luxusu.
Pod kapotu sa chystajú novinky v podobe nového turbodiesela 2,0 CRDi s výkonom 185 koní. Chýbať nebudú ani 6- a 4-valcové benzínové pohonné jednotky. Nová Sonata sa svetu predstaví na jednom z najbližších autosalónov, v predajniach by sa mala objaviť už v prvej polovici budúceho roka.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?