Francúzska automobilka Peugeot potichu pripravuje úder konkurencii v strednej triede. Nový Opel Insignia, alebo Ford Mondeo sú statní súperi, a tak ani Peugeot nechce nechať nič na náhodu a chystá pokračovanie č. 408
Francúzsky Peugeot potajomky pripravuje nástupcu súčasného modelu 407. Je to logický krok, veď Peugeot 407 je 2 roky po facelifte a nástupca s označením 408 klope na dvere. Konkurencia v podobe novej Insignie v poslednom čase poriadne priostrila, a Peugeot pripravuje patričný úder.
Silueta nového Peugeotu 408 dostane športovo-elegantnú líniu, interiér zaplavia hi-tech prvky výbavy, samozrejmosťou bude napríklad head-up displej, známy z modelu 3008. Z priložených fotografií je zrejmé, že Peugeot zamieri medzi elegantné luxusnejšie limuzíny a interiér tomu bude podriadený.
Podvozkovú platformu poskytne sesterský Citroen C5, samozrejmosťou by sa mali stať adaptívne svetlomety a hydropneumatický podvozok. K dispozícii bude široká škála benzínových a naftových agregátov s nízkymi hodnotami priemernej spotreby a emisií.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.