Nie je to až tak dávno, čo kórejská Kia modernizovala model strednej triedy Magentis. V tomto čase sa však automobilka rozhodla pre ďalšie osvieženie vzhľadu, ktoré dodáva vozidlu prepracovanejší dizajn.
Kórejský zástupca strednej triedy automobilky Kia, model Magentis zaznamenal poslednú modernizáciu približne pred rokom. Kia však napriek tomu pre tento model pripravila ďalší facelift, ktorý sa zatiaľ týka len domáceho kórejského trhu.
Modernizácia sa prejaví v exteriéri vozidla na prednej maske, ktorá dostala novú štruktúru mriežky. Svetlomety dostali iné pozadie, v spätných zrkadlách sú po novom integrované smerové svetlá. Koncové svetlomety sú po facelifte doslova posiate LED-kami, ich tvary však ostali zachované. Zadný nárazník v spodnej časti zdobí decentný difúzor. Motorová paleta ostáva aj po facelifte nezmenená, pripravené sú zliatinové disky s novým dizajnom.
Faceliftovaná Kia Magentis (na domácom trhu s menom Lotze) bude zatiaľ v ponuke len pre domáci trh v Kórei.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?