Jak se liší nové Transportery od těch starších? jasným rozlišovacím znamením je přední maska. Ta je vyrobena po vzoru modelů Scirocco, Golf a nově i Polo. Nová firemní maska se tak dostane do dalších řad automobilky.
V rámci modernizace byly udělány i jiné, možná důležitější změny. Obstarožní motory 1,9 TDI a 2,5 TDI byly nahrazeny novějšími dvoulitry se vstřikováním systémem Common-rail. oproti standardním motorům pro osobní vozy mají tyto dodávkové trochu poupravené charakteristiky.
Očekávejme proto motory o výkonech 84 koní (točivý moment 220 Nm), 102 koní (250 Nm), 140 koní (340 Nm) a vrcholem bude motor o výkonu 180 koní a točivém momentu 400 Nm.
Zároveň končí i vrcholná benzínová šestiválcová verze 3.2 V6, naopak dvoulitrový benzín po menší modernizaci pokračuje. Všechny motory splňují emisní normu Euro 5.
Rozšíří se i nabídka elektronických pomocníků, z těch nejdůležitějších jmenujme systém, který upozorňuje na vozy ve vedlejším pruhu, které se nacházejí v řidičově slepém úhlu. Objeví se i kontrola tlaku v pneumatikách další.