Po šesti letech na trhu je nejvyšší čas k tomu, aby se vzhled oblíbených dodávek Volkswagen Transporter trochu oživil. Spolu se vzhledem je modernizována i technika.
Jak se liší nové Transportery od těch starších? jasným rozlišovacím znamením je přední maska. Ta je vyrobena po vzoru modelů Scirocco, Golf a nově i Polo. Nová firemní maska se tak dostane do dalších řad automobilky.
V rámci modernizace byly udělány i jiné, možná důležitější změny. Obstarožní motory 1,9 TDI a 2,5 TDI byly nahrazeny novějšími dvoulitry se vstřikováním systémem Common-rail. oproti standardním motorům pro osobní vozy mají tyto dodávkové trochu poupravené charakteristiky.
Očekávejme proto motory o výkonech 84 koní (točivý moment 220 Nm), 102 koní (250 Nm), 140 koní (340 Nm) a vrcholem bude motor o výkonu 180 koní a točivém momentu 400 Nm.
Zároveň končí i vrcholná benzínová šestiválcová verze 3.2 V6, naopak dvoulitrový benzín po menší modernizaci pokračuje. Všechny motory splňují emisní normu Euro 5.
Rozšíří se i nabídka elektronických pomocníků, z těch nejdůležitějších jmenujme systém, který upozorňuje na vozy ve vedlejším pruhu, které se nacházejí v řidičově slepém úhlu. Objeví se i kontrola tlaku v pneumatikách další.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.