Mercedesu ještě před oficiálním představením "unikly" snímky třídy E v novém provedení - kombi. Nabídne obří kufr a sedm míst k sezení.
Není těch úniků už poslední dobou malinko příliš? Nevadí, raději si představme nejpraktičtější karoserii z řady nového Mercedesu E.
Ke klasickému sedanu připojili konstruktéři větší prostor vzadu, vůz jako celek je tedy až po zadní dveře zachován.
Kufr vypadá obrovsky (přesnou hodnotu zatím neznáme), nicméně "jeskyně" minulé generace měla objem neskutečných 690 litrů.
V takto velkém kufru není problém ukrýt dvojici sedadel. Ta se vyklápějí trochu netradičně proti směru jízdy, cestující vzadu se tak dívají vzad. Pro nastupování kufrem je to jistě mnohem praktičtější možnost.
Motorizace budou odvozeny od sedanu, čekejme tak motory od 1,8 kompressor až po pětiapůllitrový osmiválec.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.