Říkám údajně, protože technická kvalita není úplně špičková a sem tam je dokonce patrné přesvětlení a odlesky od blesku.
Nový model 9-5 bude založen na koncernové platformě GM Epsilon II, na níž je postavena i úspěšná Insignia od Opelu. Rozvor však narostl na 283 cm, což by mělo zajistit spoustu prostoru nejen na předních sedadlech.
Z pohledu designu zaujme mohutná přední maska, zatmavené A sloupky či zadní svítilny s dvěma vodorovnými pruhy tvořených diodami táhnoucí se prakticky po celé šířce vozu.
V interiéru je pak patrná snaha o přiblížení se kokpitu moderních letadel, tedy vlastnost tolik typická právě pro značku Saab. Pozornost vzbudí hlavně mohutné výdechy ventilace s pravidelným žebrováním, protáhlé tubusy přístrojů nebo digitální ukazatel okamžité rychlosti. Ten je řešený formou umělého horizontu, který najdeme právě v letadlové technice.
Paleta motorů nabídne tři zážehové jednotky 1.6 l (160 k), 2.0 l (210 k) a 2.8 V6 (300 k). Milovníci nafty budou moci sáhnout po čtyřválcovém dvoulitru laděném na 160 nebo 190 k.
Oficiální premiéry se Saab 9-5 dočká v září ve Frankfurtu a zahájení prodeje se očekává na jaře příštího roku.