Únik fotografií dosud nepředstavených modelů se stává téměř rutinou. Někdy stačí nepozornost při manipulaci s oficiálními snímky, někdy je zapotřebí aktivní zaměstnanec s fotoaparátem v mobilním telefonu. U Saabu 9-5 jde údajně o první případ.
Říkám údajně, protože technická kvalita není úplně špičková a sem tam je dokonce patrné přesvětlení a odlesky od blesku.
Nový model 9-5 bude založen na koncernové platformě GM Epsilon II, na níž je postavena i úspěšná Insignia od Opelu. Rozvor však narostl na 283 cm, což by mělo zajistit spoustu prostoru nejen na předních sedadlech.
Z pohledu designu zaujme mohutná přední maska, zatmavené A sloupky či zadní svítilny s dvěma vodorovnými pruhy tvořených diodami táhnoucí se prakticky po celé šířce vozu.
V interiéru je pak patrná snaha o přiblížení se kokpitu moderních letadel, tedy vlastnost tolik typická právě pro značku Saab. Pozornost vzbudí hlavně mohutné výdechy ventilace s pravidelným žebrováním, protáhlé tubusy přístrojů nebo digitální ukazatel okamžité rychlosti. Ten je řešený formou umělého horizontu, který najdeme právě v letadlové technice.
Paleta motorů nabídne tři zážehové jednotky 1.6 l (160 k), 2.0 l (210 k) a 2.8 V6 (300 k). Milovníci nafty budou moci sáhnout po čtyřválcovém dvoulitru laděném na 160 nebo 190 k.
Oficiální premiéry se Saab 9-5 dočká v září ve Frankfurtu a zahájení prodeje se očekává na jaře příštího roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?