Pokud byste se zeptali odborníků, jaký trend nyní vládne automobilovým průmyslem, většina by bez váhání odpověděla kouzelným slovíčkem „Ekologie“. Snižování spotřeby a CO2, to je to, oč tu běží.
Se svou troškou do mlýna teď přichází i francouzský Peugeot. Model 207 Economique je vybaven moderní vznětovou šestnáctistovkou HDi o výkonu 66 kW (90 k). Spotřebu se přitom podařilo snížit až na 3,8 l/100 km a CO2 pod magických 100 g/km na hodnotu 99 g/km.
Toho bylo dosaženo obligátními úpravami jako třeba jiným naladěním řídící jednotky motoru, delším stálým převodem, pneumatikami s nízkým valivým odporem či drobnými úpravami v aerodynamice.
Snížení podvozku o 5 mm, zakrytování spodku vozu nebo lehce pozměněný přední nárazník se podepsaly na poklesu součinitele odporu vzduchu z cx=0,30 na cx=0,274. Zezadu pak Economique poznáte podle částečně diodových svítilen a štítku „99g“.
Na trh by se měl upravený Peugeot 207 dostat v říjnu letošního roku ve výbavě Ecomomique a Economique+ zahrnující navíc klimatizaci.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?