Mitsubishi se rozhodlo malinko oživit model Pajero, tedy svůj vrcholný off-road. Dostane nový, výkonnější motor.
Až nové Pajero za několik týdnů dorazí do nabídky tuzemského dealera, nabídne několik málo inovací. Z nich nejdůležitější je nový motor.
Ten nahradí současný diesel o objemu 3,2 litru o výkonu 160 a 170 koní (manuální/automatická převodovka). Inovovaný velkoobjemový čtyřválec dosáhne na rovnou dvoustovku koní. Spolu s výkonem poroste i točivý moment, totiž z hodnoty 381/373 Nm (manuál/automat) na 441 Newtonmetrů.
Mimo to dozná úprav i převodovka, konkrétně ta manuální, pětistupňová. Bude mít přestavěny stupně, čímž se docílí nižší spotřeby. I přes vyšší výkon bude mít nové hnací ústrojí spotřebu sníženou o 0,7 litru na 8,5 litru na 100 kilometrů.
Uživatele potěší, že tažnost auta se zvýší o dvě stě kilo, z 2800 na rovné tři tuny, prodloužená verze má tažnost ještě o půl tuny vyšší.
Zároveň dostane Pajero i nový multimediální systém.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?