Mitsubishi se rozhodlo malinko oživit model Pajero, tedy svůj vrcholný off-road. Dostane nový, výkonnější motor.
Až nové Pajero za několik týdnů dorazí do nabídky tuzemského dealera, nabídne několik málo inovací. Z nich nejdůležitější je nový motor.
Ten nahradí současný diesel o objemu 3,2 litru o výkonu 160 a 170 koní (manuální/automatická převodovka). Inovovaný velkoobjemový čtyřválec dosáhne na rovnou dvoustovku koní. Spolu s výkonem poroste i točivý moment, totiž z hodnoty 381/373 Nm (manuál/automat) na 441 Newtonmetrů.
Mimo to dozná úprav i převodovka, konkrétně ta manuální, pětistupňová. Bude mít přestavěny stupně, čímž se docílí nižší spotřeby. I přes vyšší výkon bude mít nové hnací ústrojí spotřebu sníženou o 0,7 litru na 8,5 litru na 100 kilometrů.
Uživatele potěší, že tažnost auta se zvýší o dvě stě kilo, z 2800 na rovné tři tuny, prodloužená verze má tažnost ještě o půl tuny vyšší.
Zároveň dostane Pajero i nový multimediální systém.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?