Jaguar XJ – luxusní šelma konečně oficiálně

ar7, 10. července 2009, 10:34 Google+

Po nekonečném striptýzu, kdy byly postupně automobilkou odhalovány detaily nového XJ, se konečně Jaguar odhodlal a ukázal oficiální cestou svou novou kočičku v celé své nahotě.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
XJ

XJ | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Nový model těží po stránce designu ze sedanu XF, který jakoby celou firmu Jaguar polil živou vodou. XJ je však ve všech směrech dospělejší a zboku připomíná módní coupé limuzíny.

Tento trend před pár lety odstartoval Mercedes CLS a nyní prakticky není prémiová automobilka, která by něco podobného neměla na trhu nebo alespoň na rýsovacím prkně.

Díky ladným křivkám se podařilo designérům podstatně zvýšit aerodynamickou čistou celého vozu. Celkový součinitel odporu vzduchu Cx má hodnotu jen 0,29, což jej staví bok po boku právě s modelem XF na pomyslný vrchol výrobce. Pro srovnání doplňme, že stejným číslem se chlubí i konkurent Jaguaru, Porsche Panamera.

Délka základního modelu činí 512 cm, šířka 189 cm a výška jen 145 cm. Rozvor náprav se pak přehoupl přes 3 metry na 303 cm. K dispozici bude i verze s rozvorem prodlouženým o 12,5 cm, kterou budou vyhledávat zřejmě majitelé odpočívající na svých cestách vpravo vzadu. Konstrukce XJ je tvořena převážně hliníkem, magnesiem a nejrůznějšími kompozity, díky čemuž je auto mezi srovnatelnými soupeři vůbec nejlehčí.

Uvnitř exkluzivně vyhlížejícího interiéru najde dostatek pohodlí pětice cestujících, standardem bude i panoramatické střešní okno. Mezi příplatkovou výbavou pak najdeme například skvost v podobě 1200W audio systému Bowers & Wilkins.

Pokud jde o nabízené motory, budou si zákazníci moci vybrat z trojice zážehových a jednoho vznětového agregátu. Prvně zmiňované zastupuje pětilitrový osmiválec laděný na 385, 470 a 510 k, přičemž nejslabší z nich je bez přeplňování. S vrcholnou jednotkou zrychlí limuzína na stovku za 4,9 sekundy.  Z opačného konce spektra je pak naftový třílitr s dvěma turbodmychadly a výkonem 275 k. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,4 sekundy, přičemž průměrná spotřeba činí 7 litrů na 100 km a emise CO2 184 g/km.

Vytisknout

Diskuze: Jaguar XJ – luxusní šelma konečně oficiálně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

ilustrační foto

Prodeje aut v Číně stouply meziročně téměř o 50 %

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud