Jaguar XJ – luxusní šelma konečně oficiálně

ar7, 10. července 2009, 10:34 Google+

Po nekonečném striptýzu, kdy byly postupně automobilkou odhalovány detaily nového XJ, se konečně Jaguar odhodlal a ukázal oficiální cestou svou novou kočičku v celé své nahotě.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
XJ

XJ | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Nový model těží po stránce designu ze sedanu XF, který jakoby celou firmu Jaguar polil živou vodou. XJ je však ve všech směrech dospělejší a zboku připomíná módní coupé limuzíny.

Tento trend před pár lety odstartoval Mercedes CLS a nyní prakticky není prémiová automobilka, která by něco podobného neměla na trhu nebo alespoň na rýsovacím prkně.

Díky ladným křivkám se podařilo designérům podstatně zvýšit aerodynamickou čistou celého vozu. Celkový součinitel odporu vzduchu Cx má hodnotu jen 0,29, což jej staví bok po boku právě s modelem XF na pomyslný vrchol výrobce. Pro srovnání doplňme, že stejným číslem se chlubí i konkurent Jaguaru, Porsche Panamera.

Délka základního modelu činí 512 cm, šířka 189 cm a výška jen 145 cm. Rozvor náprav se pak přehoupl přes 3 metry na 303 cm. K dispozici bude i verze s rozvorem prodlouženým o 12,5 cm, kterou budou vyhledávat zřejmě majitelé odpočívající na svých cestách vpravo vzadu. Konstrukce XJ je tvořena převážně hliníkem, magnesiem a nejrůznějšími kompozity, díky čemuž je auto mezi srovnatelnými soupeři vůbec nejlehčí.

Uvnitř exkluzivně vyhlížejícího interiéru najde dostatek pohodlí pětice cestujících, standardem bude i panoramatické střešní okno. Mezi příplatkovou výbavou pak najdeme například skvost v podobě 1200W audio systému Bowers & Wilkins.

Pokud jde o nabízené motory, budou si zákazníci moci vybrat z trojice zážehových a jednoho vznětového agregátu. Prvně zmiňované zastupuje pětilitrový osmiválec laděný na 385, 470 a 510 k, přičemž nejslabší z nich je bez přeplňování. S vrcholnou jednotkou zrychlí limuzína na stovku za 4,9 sekundy.  Z opačného konce spektra je pak naftový třílitr s dvěma turbodmychadly a výkonem 275 k. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,4 sekundy, přičemž průměrná spotřeba činí 7 litrů na 100 km a emise CO2 184 g/km.

Vytisknout

Diskuze: Jaguar XJ – luxusní šelma konečně oficiálně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

ilustrační foto

Prodeje aut v Číně stouply meziročně téměř o 50 %

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

  2. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud