Nový model těží po stránce designu ze sedanu XF, který jakoby celou firmu Jaguar polil živou vodou. XJ je však ve všech směrech dospělejší a zboku připomíná módní coupé limuzíny.
Tento trend před pár lety odstartoval Mercedes CLS a nyní prakticky není prémiová automobilka, která by něco podobného neměla na trhu nebo alespoň na rýsovacím prkně.
Díky ladným křivkám se podařilo designérům podstatně zvýšit aerodynamickou čistou celého vozu. Celkový součinitel odporu vzduchu Cx má hodnotu jen 0,29, což jej staví bok po boku právě s modelem XF na pomyslný vrchol výrobce. Pro srovnání doplňme, že stejným číslem se chlubí i konkurent Jaguaru, Porsche Panamera.
Délka základního modelu činí 512 cm, šířka 189 cm a výška jen 145 cm. Rozvor náprav se pak přehoupl přes 3 metry na 303 cm. K dispozici bude i verze s rozvorem prodlouženým o 12,5 cm, kterou budou vyhledávat zřejmě majitelé odpočívající na svých cestách vpravo vzadu. Konstrukce XJ je tvořena převážně hliníkem, magnesiem a nejrůznějšími kompozity, díky čemuž je auto mezi srovnatelnými soupeři vůbec nejlehčí.
Uvnitř exkluzivně vyhlížejícího interiéru najde dostatek pohodlí pětice cestujících, standardem bude i panoramatické střešní okno. Mezi příplatkovou výbavou pak najdeme například skvost v podobě 1200W audio systému Bowers & Wilkins.
Pokud jde o nabízené motory, budou si zákazníci moci vybrat z trojice zážehových a jednoho vznětového agregátu. Prvně zmiňované zastupuje pětilitrový osmiválec laděný na 385, 470 a 510 k, přičemž nejslabší z nich je bez přeplňování. S vrcholnou jednotkou zrychlí limuzína na stovku za 4,9 sekundy. Z opačného konce spektra je pak naftový třílitr s dvěma turbodmychadly a výkonem 275 k. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,4 sekundy, přičemž průměrná spotřeba činí 7 litrů na 100 km a emise CO2 184 g/km.