Fiat vyvinul nové motory o objemu 1,4l, ktoré nájdu uplatnenie na začiatku v modely Alfa Romeo Mito, neskôr neni vylúčená implementácia aj do iných modelov.
Nový motor bude v ponuke v 3 výkonových variantách. Prvá, nepreplňovaná jednotka bude mať výkon 105k, ďalšie 2 už budú mať turbo a ich výkon sa vyšplhá na hodnotu 135 a 170k.
A o čom tu teraz píšem? No predsa o novej technológii MultiAir. Systém zvyšuje účinnosť plnenia motora vzduchom. Jedná sa hlavne o čas otvárania a zatvárania ventilov, ako aj veľkosť otvárania. Narozdiel od konkurencie od BMW v systémoch Vanos a Valvetronic, tu otváranie ventilov ovláda elektro-hydraulika narozdiel od elektro-mechanického systému v BMW.
Výsledkom sú nižšie hodnoty emisii a spotreby (o 10% menej), vyšší výkon ( o 10% viac), ako aj vyšší krútiaci moment ( o 15% vyšší).
Nový systém však neostane len u 1,4l motoru, neskôr sa dostane aj pod kapotu Mita GTA, kde s objemom 1,8l a turbom vydoluje výkon až 240k.
Nové motory budú k dispozícii na vybraných trhoch už začiatkom septembra.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?