Fiat vyvinul nové motory o objemu 1,4l, ktoré nájdu uplatnenie na začiatku v modely Alfa Romeo Mito, neskôr neni vylúčená implementácia aj do iných modelov.
Nový motor bude v ponuke v 3 výkonových variantách. Prvá, nepreplňovaná jednotka bude mať výkon 105k, ďalšie 2 už budú mať turbo a ich výkon sa vyšplhá na hodnotu 135 a 170k.
A o čom tu teraz píšem? No predsa o novej technológii MultiAir. Systém zvyšuje účinnosť plnenia motora vzduchom. Jedná sa hlavne o čas otvárania a zatvárania ventilov, ako aj veľkosť otvárania. Narozdiel od konkurencie od BMW v systémoch Vanos a Valvetronic, tu otváranie ventilov ovláda elektro-hydraulika narozdiel od elektro-mechanického systému v BMW.
Výsledkom sú nižšie hodnoty emisii a spotreby (o 10% menej), vyšší výkon ( o 10% viac), ako aj vyšší krútiaci moment ( o 15% vyšší).
Nový systém však neostane len u 1,4l motoru, neskôr sa dostane aj pod kapotu Mita GTA, kde s objemom 1,8l a turbom vydoluje výkon až 240k.
Nové motory budú k dispozícii na vybraných trhoch už začiatkom septembra.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?