Nemecký Volkswagen predstavuje novú generáciu modelu Golf v prevedení kombi s klasickým označením Variant. Pri pohľade na nové partie Golfu Variant sa však natíska otázka - ide o úplne novú generáciu, alebo len o facelift?
Automobilka Volkswagen postupne kompletizuje rodinu modelu Golf. Po predstavení novej generácie kľúčového modelu automobilky v klasickom 5-dverovom prevedení nasledovala generačná obmena aj pre vyvýšený Golf Plus. Dnes prichádza Volkswagen s novou tvárou aj pre kombi verziu s označením Variant.
Pri pohľade na predné partie nového Golfu Variant je hneď jasné, že inšpiráciou bol nový šestkový Golf. Tvary zadnej časti karosérie sú však od predchádzajúcej verzie Golfu Variant takmer nerozoznateľné. Novinkou je mierne inovovaná grafika koncových svetiel a lakovaná spodná časť nárazníka. Interiér Golfu VI Variant na prvý pohľad rovnaký ako pri 5-dverovom hatchbacku, detailisti si však ihneď všimnú iné tvarovanie výplne dverí, ktoré opäť pripomína starší Golf. Ide teda o novú generáciu, alebo len o facelift?
Ponuka agregátov je totožná s päťdverovým prevedením, k dispozícii sú benzínové agregáty 1.4 (80k), 1.6 (105k) a preplňovaný agregát 1.4 TSI (122k, 160k). Od začiatku výroby bude k dispozícii je aj jeden naftový motor 2.0 TDI s výkonmi 110 a 140 konských síl, neskôr slabšiu verziu dvojlitrového agregátu nahradí novinka 1,6 TDI s výkonom 105 koní.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.