Nemecký Volkswagen predstavuje novú generáciu modelu Golf v prevedení kombi s klasickým označením Variant. Pri pohľade na nové partie Golfu Variant sa však natíska otázka - ide o úplne novú generáciu, alebo len o facelift?
Automobilka Volkswagen postupne kompletizuje rodinu modelu Golf. Po predstavení novej generácie kľúčového modelu automobilky v klasickom 5-dverovom prevedení nasledovala generačná obmena aj pre vyvýšený Golf Plus. Dnes prichádza Volkswagen s novou tvárou aj pre kombi verziu s označením Variant.
Pri pohľade na predné partie nového Golfu Variant je hneď jasné, že inšpiráciou bol nový šestkový Golf. Tvary zadnej časti karosérie sú však od predchádzajúcej verzie Golfu Variant takmer nerozoznateľné. Novinkou je mierne inovovaná grafika koncových svetiel a lakovaná spodná časť nárazníka. Interiér Golfu VI Variant na prvý pohľad rovnaký ako pri 5-dverovom hatchbacku, detailisti si však ihneď všimnú iné tvarovanie výplne dverí, ktoré opäť pripomína starší Golf. Ide teda o novú generáciu, alebo len o facelift?
Ponuka agregátov je totožná s päťdverovým prevedením, k dispozícii sú benzínové agregáty 1.4 (80k), 1.6 (105k) a preplňovaný agregát 1.4 TSI (122k, 160k). Od začiatku výroby bude k dispozícii je aj jeden naftový motor 2.0 TDI s výkonmi 110 a 140 konských síl, neskôr slabšiu verziu dvojlitrového agregátu nahradí novinka 1,6 TDI s výkonom 105 koní.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?