Jeep světu představil první plod spolupráce mezi koncerny Fiat a Chrysler. Je jím nový Jeep Phoenix, který je vlastně jen upraveným Fiatem Panda Cross 4x4.
Fiat Panda Cross 4x4 se už tak vyznačuje nebývalými terénními schopnostmi. V podstatě tedy není důvod proč by neměl být takový vůz prodáván jako Jeep. Ačkoliv, ta velikost...
Jeep Phoenix se stane výchozím modelem slavné automobilky v USA.
O Phoenixu nevíme, žádné technické podrobnosti, na druhou stranu, nedá se očekávat, že by se nějak lišil od klasického Fiatu Panda 4x4. Ten využívá pohonu všech kol přes viskózní spojku, výkon na kola jde z motorů 1,2 o výkonu 60 koní nebo dieselu 1,3 Multijet o výkonu 70 koní.
Díky rozvoru jen 231 cm má výbornou průchodnost i středním terénem, ačkoliv zrovna verzí Cross je u nás i kvůli ceně téměř půl milionu korun jako šafránu.
Pandu 4x4 lze objednat i bez karosářských doplňků verze Cross, potom je také mnohem levnější, ale je otázkou, zda se totéž stane i u Jeepu. Já bych o tom pochyboval.
Prodeje miniJeepu by měly začít příští rok.
PS. Nepřipadá vám to celé taky trochu podivné? Například to, že Fiat Panda Cross je na oficiálních fotkách vyfocen přesně tak jako tento Jeep, například na této fotce. Moc bych za pravost tohoto vozu nedal.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.