Jeep světu představil první plod spolupráce mezi koncerny Fiat a Chrysler. Je jím nový Jeep Phoenix, který je vlastně jen upraveným Fiatem Panda Cross 4x4.
Fiat Panda Cross 4x4 se už tak vyznačuje nebývalými terénními schopnostmi. V podstatě tedy není důvod proč by neměl být takový vůz prodáván jako Jeep. Ačkoliv, ta velikost...
Jeep Phoenix se stane výchozím modelem slavné automobilky v USA.
O Phoenixu nevíme, žádné technické podrobnosti, na druhou stranu, nedá se očekávat, že by se nějak lišil od klasického Fiatu Panda 4x4. Ten využívá pohonu všech kol přes viskózní spojku, výkon na kola jde z motorů 1,2 o výkonu 60 koní nebo dieselu 1,3 Multijet o výkonu 70 koní.
Díky rozvoru jen 231 cm má výbornou průchodnost i středním terénem, ačkoliv zrovna verzí Cross je u nás i kvůli ceně téměř půl milionu korun jako šafránu.
Pandu 4x4 lze objednat i bez karosářských doplňků verze Cross, potom je také mnohem levnější, ale je otázkou, zda se totéž stane i u Jeepu. Já bych o tom pochyboval.
Prodeje miniJeepu by měly začít příští rok.
PS. Nepřipadá vám to celé taky trochu podivné? Například to, že Fiat Panda Cross je na oficiálních fotkách vyfocen přesně tak jako tento Jeep, například na této fotce. Moc bych za pravost tohoto vozu nedal.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.