Mercedes-Benz SLS AMG, ktorý je predobrazom dizajnu budúcnosti športových vozidiel s trojcípou hviezdou v znaku, dostal interiér s charakterom pilotnej kabíny prúdového lietadla.
Nový super športový automobil s krídlovými dverami má na svojej palube pretiahnutú kovovú stredovú konzolu Silver Shadow (rovnako ako ďalšie prvky na želanie aj z karbónu), ktorá sústreďuje centrálne ovládacie prvky. Ich centrom sú dva okrúhle ciferníky s bielym podsvietením, ukazovateľom radenia a so siedmymi indikátormi LED. Konzola spolu s k vodičovi naklonenou jednotkou AMG DRIVE UNIT pripomína výbavu leteckého kokpitu. Regulátoru ťahu z prúdového lietadla sa zasa podobá prevodová páka E-SELECT, ktorá ovláda 7-stupňovú športovú prevodovku AMG SPEEDSHIFT DCT pomocou systému Drive-by-wire.
Dojem pilotnej leteckej kabíny pri novom SLS AMG okrem iného umocňujú aj všetky ovládacie prvky dôsledne rozmiestnené v dosahu vodiča, ľahko dosiahnuteľné a súčasne intuitívne ovládateľné, rovnako ako logické usporiadanie zobrazovacieho systému, či napríklad aj konkávne výplne krídlových dverí, alebo vysoké bočné prahy, ktoré súčasne sprostredkujú pocit bezpečnosti.
Unikátnosť interiéru SLS AMG podčiarkuje uplatnenie viacerých ušľachtilých materiálov a manufaktúrnej výroby (napríklad ručne šitá koža designo s kontrastným švom), vysoký stupeň ergonómie a lásky k detailom (stačí spomenúť trojramenný volant Performance s plochou spodnou časťou, vencom priemeru iba 365 mm a kovovou obrubou spodného ramena volantu). Optimálnu bočnú oporu a vysoký komfort i pri dlhých jazdách zabezpečujú zasa elektricky nastaviteľné športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy.
Nakoniec bližšie k lietadlu než autu má pri SLS AMG, ktorého príchod sa očakáva na jar roku 2010, tiež ukazovateľ rýchlosti na jednom zo strieborných ciferníkov s červenými ručičkami, ktorého stupnica končí pri 360 km/h.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.