Mercedes-Benz SLS AMG, ktorý je predobrazom dizajnu budúcnosti športových vozidiel s trojcípou hviezdou v znaku, dostal interiér s charakterom pilotnej kabíny prúdového lietadla.
Nový super športový automobil s krídlovými dverami má na svojej palube pretiahnutú kovovú stredovú konzolu Silver Shadow (rovnako ako ďalšie prvky na želanie aj z karbónu), ktorá sústreďuje centrálne ovládacie prvky. Ich centrom sú dva okrúhle ciferníky s bielym podsvietením, ukazovateľom radenia a so siedmymi indikátormi LED. Konzola spolu s k vodičovi naklonenou jednotkou AMG DRIVE UNIT pripomína výbavu leteckého kokpitu. Regulátoru ťahu z prúdového lietadla sa zasa podobá prevodová páka E-SELECT, ktorá ovláda 7-stupňovú športovú prevodovku AMG SPEEDSHIFT DCT pomocou systému Drive-by-wire.
Dojem pilotnej leteckej kabíny pri novom SLS AMG okrem iného umocňujú aj všetky ovládacie prvky dôsledne rozmiestnené v dosahu vodiča, ľahko dosiahnuteľné a súčasne intuitívne ovládateľné, rovnako ako logické usporiadanie zobrazovacieho systému, či napríklad aj konkávne výplne krídlových dverí, alebo vysoké bočné prahy, ktoré súčasne sprostredkujú pocit bezpečnosti.
Unikátnosť interiéru SLS AMG podčiarkuje uplatnenie viacerých ušľachtilých materiálov a manufaktúrnej výroby (napríklad ručne šitá koža designo s kontrastným švom), vysoký stupeň ergonómie a lásky k detailom (stačí spomenúť trojramenný volant Performance s plochou spodnou časťou, vencom priemeru iba 365 mm a kovovou obrubou spodného ramena volantu). Optimálnu bočnú oporu a vysoký komfort i pri dlhých jazdách zabezpečujú zasa elektricky nastaviteľné športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy.
Nakoniec bližšie k lietadlu než autu má pri SLS AMG, ktorého príchod sa očakáva na jar roku 2010, tiež ukazovateľ rýchlosti na jednom zo strieborných ciferníkov s červenými ručičkami, ktorého stupnica končí pri 360 km/h.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.