Faceliftovaná vlajková loď nemeckej prémiovej automobilky Mercedes-Benz prinesie od júna tohto roku zdokonalenú a vylepšenú techniku predchodcu, k tomu sa pridáva viacero ekologicky ladených verzií luxusnej limuzíny.
Za necelých 60 rokov výroby (od roku 1951) sa dodalo 3,3 milióna mercedesov modelových radov triedy S. Mercedes-Benz triedy S je tak najúspešnejšia prémiová limuzína vo svete. Ostatný modelový rad tejto vlajkovej lodi značky s trojcípou hviezdou dosiahol za štyri roky od uvedenia 270-tisícový odbyt. Od júna 2009 bude trieda S k dispozícii v ešte novšej podobe, vybavená výnimočnými technológiami.
Vyhotovenie 2009 Mercedesu S má okrem iného v novom dizajne stvárnenú masku chladiča, predný i zadný nárazník s integrovanými koncovkami výfuku, spätné zrkadlá, či bixenónové svetlomety už v sériovej výbave. Faceliftovaný Mercedes-Benz triedy S zároveň disponuje výnimočnou kombináciu doteraz známych i nových asistenčných systémov. Od noviniek ako je nočné videnie s detekciou chodcov, cez identifikáciu dopravných značiek obmedzujúcich rýchlosť až po automatické navádzanie do zákruty bez straty dynamiky jazdy a stabilizáciu voči bočnému vetru.
Dodávať sa bude prvý krát i ako S 400 HYBRID - v kombinácii motora V6 3,5 l (205 kW/279 k) s adaptívnym časovaním ventilov a elektromotora s permanentným magnetom (15 kW/20 k a štartovací krútiaci moment 160 Nm). Jedinečný v tomto hybridnom vozidle je účinnejší a ľahší lítium-iónový vysokonapäťový akumulátor. S 400 HYBRID dosahuje i vďaka systému štart stop a rekuperácii energie vo svojej kategórii najnižšiu kombinovanú spotrebu 7,9 l/100km i emisie. Ako naznačil predseda predstavenstva spoločnosti Daimler Dr. Dieter Zetsche - S 400 HYBRID začína cestu k úsporným a ekologickým automobilom najvyššej triedy bez nutnosti zrieknuť sa bezpečnosti, komfortu a pôžitku zo suverénnej jazdy. Nízku spotrebu iba 7,6 litra motorovej nafty vykazuje i ďalší variant motorizácie triedy S 350 CDI BlueEFFICIENCY s výkonom 235 koní.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.