Faceliftovaná vlajková loď nemeckej prémiovej automobilky Mercedes-Benz prinesie od júna tohto roku zdokonalenú a vylepšenú techniku predchodcu, k tomu sa pridáva viacero ekologicky ladených verzií luxusnej limuzíny.
Za necelých 60 rokov výroby (od roku 1951) sa dodalo 3,3 milióna mercedesov modelových radov triedy S. Mercedes-Benz triedy S je tak najúspešnejšia prémiová limuzína vo svete. Ostatný modelový rad tejto vlajkovej lodi značky s trojcípou hviezdou dosiahol za štyri roky od uvedenia 270-tisícový odbyt. Od júna 2009 bude trieda S k dispozícii v ešte novšej podobe, vybavená výnimočnými technológiami.
Vyhotovenie 2009 Mercedesu S má okrem iného v novom dizajne stvárnenú masku chladiča, predný i zadný nárazník s integrovanými koncovkami výfuku, spätné zrkadlá, či bixenónové svetlomety už v sériovej výbave. Faceliftovaný Mercedes-Benz triedy S zároveň disponuje výnimočnou kombináciu doteraz známych i nových asistenčných systémov. Od noviniek ako je nočné videnie s detekciou chodcov, cez identifikáciu dopravných značiek obmedzujúcich rýchlosť až po automatické navádzanie do zákruty bez straty dynamiky jazdy a stabilizáciu voči bočnému vetru.
Dodávať sa bude prvý krát i ako S 400 HYBRID - v kombinácii motora V6 3,5 l (205 kW/279 k) s adaptívnym časovaním ventilov a elektromotora s permanentným magnetom (15 kW/20 k a štartovací krútiaci moment 160 Nm). Jedinečný v tomto hybridnom vozidle je účinnejší a ľahší lítium-iónový vysokonapäťový akumulátor. S 400 HYBRID dosahuje i vďaka systému štart stop a rekuperácii energie vo svojej kategórii najnižšiu kombinovanú spotrebu 7,9 l/100km i emisie. Ako naznačil predseda predstavenstva spoločnosti Daimler Dr. Dieter Zetsche - S 400 HYBRID začína cestu k úsporným a ekologickým automobilom najvyššej triedy bez nutnosti zrieknuť sa bezpečnosti, komfortu a pôžitku zo suverénnej jazdy. Nízku spotrebu iba 7,6 litra motorovej nafty vykazuje i ďalší variant motorizácie triedy S 350 CDI BlueEFFICIENCY s výkonom 235 koní.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.