Faceliftovaná vlajková loď nemeckej prémiovej automobilky Mercedes-Benz prinesie od júna tohto roku zdokonalenú a vylepšenú techniku predchodcu, k tomu sa pridáva viacero ekologicky ladených verzií luxusnej limuzíny.
Za necelých 60 rokov výroby (od roku 1951) sa dodalo 3,3 milióna mercedesov modelových radov triedy S. Mercedes-Benz triedy S je tak najúspešnejšia prémiová limuzína vo svete. Ostatný modelový rad tejto vlajkovej lodi značky s trojcípou hviezdou dosiahol za štyri roky od uvedenia 270-tisícový odbyt. Od júna 2009 bude trieda S k dispozícii v ešte novšej podobe, vybavená výnimočnými technológiami.
Vyhotovenie 2009 Mercedesu S má okrem iného v novom dizajne stvárnenú masku chladiča, predný i zadný nárazník s integrovanými koncovkami výfuku, spätné zrkadlá, či bixenónové svetlomety už v sériovej výbave. Faceliftovaný Mercedes-Benz triedy S zároveň disponuje výnimočnou kombináciu doteraz známych i nových asistenčných systémov. Od noviniek ako je nočné videnie s detekciou chodcov, cez identifikáciu dopravných značiek obmedzujúcich rýchlosť až po automatické navádzanie do zákruty bez straty dynamiky jazdy a stabilizáciu voči bočnému vetru.
Dodávať sa bude prvý krát i ako S 400 HYBRID - v kombinácii motora V6 3,5 l (205 kW/279 k) s adaptívnym časovaním ventilov a elektromotora s permanentným magnetom (15 kW/20 k a štartovací krútiaci moment 160 Nm). Jedinečný v tomto hybridnom vozidle je účinnejší a ľahší lítium-iónový vysokonapäťový akumulátor. S 400 HYBRID dosahuje i vďaka systému štart stop a rekuperácii energie vo svojej kategórii najnižšiu kombinovanú spotrebu 7,9 l/100km i emisie. Ako naznačil predseda predstavenstva spoločnosti Daimler Dr. Dieter Zetsche - S 400 HYBRID začína cestu k úsporným a ekologickým automobilom najvyššej triedy bez nutnosti zrieknuť sa bezpečnosti, komfortu a pôžitku zo suverénnej jazdy. Nízku spotrebu iba 7,6 litra motorovej nafty vykazuje i ďalší variant motorizácie triedy S 350 CDI BlueEFFICIENCY s výkonom 235 koní.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.